۱۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان برای رفع محرومیت‌ها در سال آینده
به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر نوبخت عصر جمعه در حاشیه افتتاح دو هزار واحد مسکونی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کل کشور ساخت ۴۳ هزار واحد مسکونی تعهد شده که طی هفته‌های آینده افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: تلاش دشمن این است که آنقدر تحریم را فشرده کند تا نتوانیم به مردم خدمت کنیم و مردم پشیمان بشوند که یک نظام مستقل را پشتیبانی می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام همت دولت این است به گونه‌ای عمل کند تا کمترین بار و فشار از تحریم به مردم تحمیل شود.

نوبخت اضافه کرد: در همین راستا تمام تعهدات دولت در بخش پرداخت حقوق و مستمری به موقع پرداخت شده و ضمن اینکه شرمنده مردم هستیم که دچار سختی می‌شوند، اما تلاش ما این است همه تعهدات را انجام دهیم.

نوبخت با بیان اینکه سال آینده علاوه بر اینکه پرداخت حقوق و دستمزد ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند، بیان داشت: ۱۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان نیز صرفاً برای رفع محرومیت در کشور صرف خواهیم کرد.

وی همچنین از سرمایه گذاری پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌های درمان و طرح تحول سلامت در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: همه تلاش ما این است تا فشار کمتری بر مردم وارد شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: علاوه بر این همه درآمد‌های ارزی کشور را که بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد بود با نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومان برای کالا‌های اساسی اختصاص خواهیم داد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: همچنین برای اینکه دشمن را مأیوس کنیم علاوه بر همه این‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی هزینه شده و این رقم در سال آینده به ۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

نوبخت با اشاره به اینکه در کنار این‌ها بزرگراه‌ها و پروژه‌های راه زیادی افتتاح می‌شود، بیان داشت: در کنار همه این‌ها توجه به محرومان اولویت است که آن را فراموش نکرده‌ایم.

نوبخت با تاکید بر اینکه این تحریم‌ها آبروی آمریکا را در دنیا می‌برد، عنوان داشت: هیچ وقت به وعده‌های واهی آن‌ها به مذاکره دل نبسته‌ایم و به امکانات داخل خود تکیه کرده‌ایم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: عمران و آبادانی ریالی ربطی به خارج از کشور ندارد.

نوبخت بیان کرد: از مردم عذرخواهی می‌کنیم که بیشتر از این دست ما نمی‌رسد که فشار تحریم را کاهش دهیم، اما با اتحاد؛ استقلال خود را حفظ می‌کنیم.

منبع: مهر