فراخوان ارسال طرح‌های المان و سازه‌های گل برای بهار ۱۴۰۲

به گزارش شهرآرانیوز، حسین مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد در خصوص فراخوان ارسال طرح‌های المان و سازه‌های گل بهار ۱۴۰۲ شهرداری مشهد، اظهار کرد: در راستای زیباسازی و افزایش غنای بصری و تغییر چهره شهر مشهد همزمان با ایام نوروز و نوزایی طبیعت و به منظور بهره‌گیری از ایده‌ها و طرح‌های بدیع و استفاده از آرایه‌های هنری مرتبط با فضای سبز و گل‌آرایی شهری، فراخوان بخش گلستان جشنواره هنر‌های شهری ۱۴۰۲ منتشر شده است.

وی افزود: بهبود کیفیت منظر فضای سبز در فضا‌های شهری به ویژه در ورودی‌های شهر، محور‌های منتهی به حرم مطهر و میادین اصلی، نمایش رنگ طبیعی گل‌ها در شهر و عطرآگین شدن فضای شهری، ایجاد نشاط و سرزندگی مردم در تعامل با طبیعت در محیط شهری و طراحی سازه‌های هنری و گلجای‌های زمینی، دیواری و حجمی مورد نیاز بهار ۱۴۰۲ از جمله اهداف این طرح است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد ادامه داد: هرهنرمند می‌­تواند با حداکثر ۵ پیشنهاد در این بخش شرکت کند و در صورت پذیرش طرح در مرحله‌ی نهایی، مسئولیت اجرای آن ترجیحاً با هنرمند ارائه ­دهنده خواهد بود، پس از پذیرش طرح، هنرمند حق ارائه آن به سایر اشخاص و ارگان‌ها را نخواهد داشت.

مختاری درباره مدارک مورد نیاز جهت ارائه در بخش گلستان بیان کرد: هنرمندان باید پس از ثبت‌نام در بخش گلستان جشنواره هنر‌های شهری ۱۴۰۲ در سایت جشنواره در خصوص بارگذاری پوستر شامل ۳ عکس از زوایای مختلف یا نمای سه بعدی طرح، به نحوی که تمام ابعاد و زوایای طرح، رنگ و بافت آن قابل مشاهده باشد؛ اقدام کنند.

وی اضافه کرد: داوری آثار ۲۵ تا ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۱، اعلام نتایج ۲ آبان ماه ۱۴۰۱، فرآیند عقد قرارداد تا پایان آذر ماه ۱۴۰۱، بازدید از کارگاه‌های تولید آثار دی و بهمن ۱۴۰۱ و نصب و آماده‌سازی شهری آثار اول تا ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ است.

گفتنی است؛ هنرمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس نبش بولوار قاضی طباطبائی، قاضی طباطبایی ۷، دبیرخانه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد مراجعه و با شماره تماس ۰۵۱۳۱۲۹۳۶۳۲ تماس حاصل کنند؛ از تمامی علاقه‌مندان دعوت می‌شود با مطالعه فراخوان و ثبت نام در سایت جشنواره در این رویداد شرکت کنند.