هلال احمر وارد کتاب‌های درسی می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز، پیمان نامدار با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در امر سلامت موظف به کمک‌کردن به وزارت بهداشت است، گفت: ما در اجرای طرح شهید سلیمانی که مربوط به پیشگیری و مقابله با کرونا بود از همان روز‌های شروع طرح نیز تمام تلاش خود را کردیم تا در امر کاهش بیماری کرونا موثر باشیم.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر درمورد بخش «ناظران سلامت» در طرح شهید سلیمانی نیز گفت: در این بخش افراد باید به ادارات و کارخانه‌ها و مکان‌های کسب و کار مراجعه کرده و الگو‌های پیشگیری از بیماری را ارزیابی می‌کردند. با توجه به تغییر رویکرد کشور درمورد الزامات پیشگیری از کرونا جلسات متعددی درباره طرح شهید سلیمانی در وزارت کشور برگزار شد و ایده‌های جدیدی نیز بر پایه این طرح و در دو محور اصلی پیگیری می‌شود.
نامدار از تهیه بسته‌های آموزشی و برنامه حضور هلال احمر در مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها سخن گفت و افزود: هلال احمر در تمام کشور‌های جهان، شامل نیرو‌های داوطلب محور است که از وقت و مال خود برای استفاده در مصارف عام المنفعه و مصارف عمومی مایه می‌گذارند. بخش دیگری از نیرو‌های سازمان نیز داوطلبانی هستند که آموزش می‌بینند و در موارد اضطرار و برای روز‌های سخت آماده می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با شناخت کاملی که وزیر آموزش و پرورش نسبت به جمعیت هلال احمر دارد یک تفاهم نامه‌ای میان جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش بسته شد و قرار است که محتوا‌های آموزشی هلال احمر وارد کتب ابتدایی شود. همچنین خانه‌های هلال احمر در تمامی مدارس و نقاط کشور در حال تشکیل است.

 

منبع: ایسنا