آیا ساعت کار ادارات و مدارس در مشهد از اول آبان‌ماه تغییر می‌کند؟

جاودانی|شهرآرانیوز، حسینی با بیان اینکه بنابر تصمیم شورای هماهنگی ترافیک استان و باتوجه به پیک صبحگاهی سفر در مهر ماه، قرار شد آغاز فعالیت و شروع به کار کارکنان دولت، بانک‌ها و مدارس تغییر کند تا به تدریج شاهد ورود هر بخش به معابر و جلوگیری از هم پوشانی باشیم.
وی گفت: البته در روز‌های نخست اجرای طرح شاهد راه بندان بودیم که طبیعی بود و تا مردم و والدین با مسیر‌ها آشنا شوند قدری زمان برد و البته دراین میان برخی مدارس نیز از تغییر ساعت تبعیت نکردند که در هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش استان بر این مهم تاکید شد.
حسینی افزود: همچنین در برخی محدوه‌ها مانند سجاد، فرامرز عباسی، بولوار بعثت و خیابان بزرگمهر فعالیت برخی مدارس همزمان با ساعت کار ادارات شده بود که وضعیت ترافیکی را تشدید کرده بود.
وی ادامه داد: همچنین در برخی روز‌ها در میدان آزادی، محدوده دانشگاه فردوسی به دلیل برخی محدویت‌های اعمال شده شاهد افزایش ترافیک در محور‌های وکیل آباد، آزادی و بولوار کلانتری بودیم که خوشبختانه با رفع محدویت‌های تردد برطرف شد.
وی مجموع گزارشات را حاکی از بهبود شرایط دانست و اظهارکرد: البته دوستان ما در مرکز کنترل ترافیک اعلام کردند که بررسی اثرگذاری طرح نیاز به مدت اجرای بیشتری دارد، زیرا ز ۹ مهر ماه و آغاز اجرای این طرح شاهد شرایط بهتر ترافیکی هستیم، اما برای ارزیابی کامل‌تر نیازمند زمان بیشتر و البته استمرار طرح هستیم.
دبیر شورای هماهنگی ترافیک استانداری خراسان رضوی اظهارکرد: طی امروز جلسه‌ای در این زمینه برگزار و ابعاد مختلف اجرای طرح بررسی و تصمیم ‌گیری در خصوص چگونگی ادامه یا توقف طرح تغییر ساعات ادارات و مدارس استان بررسی می‌شود.
حسینی گفت: احتمالا در صورت موافقت وبررسی کارشناسی طرح تا پایان پاییز تمدید خواهد شد.

تداوم اجرای طرح تغییر ساعات کاری ادارات و مدارس

مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این زمینه گفت: تصمیم‌گیری در خصوص تداوم اجرای طرح تغییر ساعات کاری ادارات و مدارس صرفا در اختیار شورای هماهنگی ترافیک استانداری خراسان رضوی است.
علی سمیعی افزود: از جنبه ترافیکی باید توجه داشت که امسال بعد از ۲ سال عدم فعالیت حضوری مدارس، شاهد باز شدن مدارس و مشاهده بی‌نظمی ترافیکی شدیدی در هفته اول مهر بودیم که این تغییر ساعات تاثیر بسزایی در بهبود ترافیک صبحگاهی داشت.
وی تاکید کرد: بهبود روند ترافیکی هنوز هم ادامه دارد، زیرا با ورود کامل سرویس مدارس به حمل و نقل دانش آموزان و تغییر رفتار‌های ترافیکی خانواده‌ها شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.