امیرعبداللهیان: ۴ نهاد و ۱۵ مقام اروپایی و آمریکایی در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه ایران قرار می‌گیرند

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز از خانه ای‌بی (بیماران پروانه‌ای) بازدید و از نزدیک جویای احوال بیماران حاضر در این مرکز شد. وزیر خارجه سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و در نشستی خبری پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.

امیرعبداللهیان پس از دیدار با بیماران پروانه‌ای و شنیدن خواسته‌های آنان اظهار کرد: مسئله بیماران پروانه‌ای برای ما بسیار مهم است و همه ظرفیت‌ها را برای کاهش آلام و شرایط سخت آنان استفاده خواهیم کرد. امیدوارم بتوانیم در این زمینه گام‌های موثری را برداریم تا بخشی از آلام خانواده‌ها و بیماران عزیز کاهش پیدا کند. ما شبانه روزی در حال کار بر روی این مسئله هستیم و مطمئن هستم که جوانان ایرانی هم در این زمینه تلاش‌هایی خواهند کرد.

وزیر خارجه در این نشست درباره تحریم‌ها گفت: خیلی متاسف شدیم همه ما از آنچه که مشاهده و دریافت کردیم. سوئد متاسفانه از در اختیار گذاشتن چنین امکان دارویی سر باز می‌زند. این در حالی است که بار‌ها مقامات آمریکایی و اروپایی ادعا می‌کنند که تحریم‌ها شامل مباحث دارویی نیست. تحریم‌ها امروز به ابزاری برای نقض سیستماتیک حقوق بشر تبدیل شده است.

امیرعبداللهیان افزود: این کشور‌ها اشک تمساح ریختند برای یک دختر ایرانی که متاسفانه فوت شد و از احساس مردم ایران برای ایجاد آشوب استفاده کردند. ما تا ساعاتی دیگر در وزارت خارجه، اسامی نهاد‌ها و موسسات و مقامات خارجی که در چنین تحریم‌هایی نقش داشتند و همچنین مقامات و موسساتی که در روز‌های گذشته اقدام به ترویج خشونت کردند، را در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه اضافه خواهیم کرد. از نظر ایران این افراد و نهاد‌ها مصداق رفتار تروریستی داعش قلمداد می‌شوند و ایران حق خودش را در این باره حتما ایفا خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: ما جزئیات را تا ساعات آینده اعلام می‌کنیم. به طور مشخص حداقل ۴ نهاد و ۱۵ مقام اروپایی و آمریکایی که هم در موضوع تحریم‌ها و هم در ترویج خشونت در کشور نقش داشتند، در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص اظهارات بورل گفت: من فقط می‌گویم آنچه که در اروپا و آمریکا از حقوق بشر یاد می‌شود تنها یک حرف بیشتر نیست.