رئیس شورای شهر مشهد: شهرداری‌ها منابع مالی کمی دارند
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه یکصد و چهاردهمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور‌ در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: مسائل کلانشهر ها مسائل بزرگی است و شهرداری ها با مشکلات متعددی مواجه هستند. شهرداری ها از طرفی خدمات خود را نمی‌توانند کاهش دهند و از سویی دیگر نیز منابع مالی کمی دارند.
وی تصریح کرد: مشکلات باید در جایی بررسی شود. این جلسه بر همین اساس برگزار شد و تصمیماتی که آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کردند، در صورتی که اجرایی شود قسمتی از مشکلات شهرداری ها را حل خواهد کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه قانون شهرداری ها ، ورود دیوان به مسائل غیر مرتبط و بودجه سال آینده از جمله مسائلی بود که در این جلسه عنوان شد، گفت: به عنوان مثال با این روشی که خط چهار مترو ساخته می شود شصت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. آن زمان تکنولوژی و فناوری تغییر خواهد کرد.
به گفه وی، خط یک قطار شهری ما LRT است در حالی که دیگر این نوع قطار در دنیا وجود ندارد. این ها مشکلاتی هستند که با آن روبرو هستیم و اگر بخواهیم مشکلات این نوع قطار را حل کنیم باید به گذشته برگردیم.