دوربین‌های ترافیکی خودروهای فاقد معاینه فنی در مشهد را جریمه می‌کنند
به گزارش شهرآرانیوز، احمدیزدان پناه که درباره مصوبات جلسه شورای هماهنگی و ترافیک استان (همتا) سخن می‌گفت، افزود: تا زمان آغاز طرح، اقداماتی از جمله اطلاع‌رسانی گسترده و تقویت شیفت‌های کاری مراکز معاینه فنی صورت خواهد گرفت و افرادی که تاکنون نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام نکرده‌اند، لازم است که در مهلت باقیمانده تا شروع طرح در این خصوص اقدام کنند.

وی ادامه داد: شورای همتا در ادامه این جلسه تصویب کرد که اگر وضعیت آلودگی هوا در شرایط اضطرار قرار گیرد  طرح تردد زوج و فرد از در منازل اجرا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی درباره تردد خودرو‌های سنگین نیز گفت: پیرو مصوبات قبلی اگر این خودرو‌ها ترانزیتی باشند و مقصدشان شهر مشهد نباشد باید از کنارگذرشمالی عبور کنند و اگر قصد اقامت در مشهد را داشته باشند باید خودروی خود را در پایانه بار پارک کنند و به هرحال وارد شهر نشوند.

یزدان پناه تاکید کرد: حتی خودرو‌هایی که برای مشهد بار حمل می‌کنند باید در زمان‌های مشخصی که اعلام شده است در معابر شهر مشهد تردد کنند.

وی افزود: در این نشست طرح جامع کاهش تصادفات راه‌های درون شهری استان خراسان رضوی با تمرکز بر ساماندهی تردد و ارتقای ایمنی عابران پیاده و موتورسواران، اصلاح هندسی و ارتقای ایمنی معابر شهری، مدیریت امداد و درمان مصدومان، اصلاح رفتار و ارتقای فرهنگ رانندگی، ارتقای ایمنی و استاندارد وسایل نقلیه و کاهش سالانه ۱۰ درصدی تلفات نیز به تصویب رسید.
منبع: ایسنا