فراخوان هنرهای شهری مشهد ۱۴۰۲ در شش بخش منتشر می‌شود
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، حسین باغگلی در گفتگو با شهرآرانیوز در این خصوص گفت: مشهد به‌عنوان جهان شهر برکت و کرامت پرچم‌دار تجلی هویت ارزشمند ایرانی اسلامی در منظومه گفتمان انقلاب اسلامی است و در این راستا رویداد بین‌المللی هنر‌های شهری، جایگاهی ویژه‌ برای شهر مشهد دارد.

وی افزود: در سال گذشته آثار هنری تعاملی به‌عنوان تجربه جدید برای مدیریت شهری در دستور‌کار قرار گرفت و در سال جدید نیز این سیاست با رویکرد‌های جدید مدنظر مدیریت شهری اجرا خواهد شد. همچنین در حوزه شهر‌آرایی چهره شهر متناسب با نوروز و ماه مبارک رمضان با کمک هنرمندان تغییر خواهد کرد تا نشاط اجتماعی و معنوی برای عموم مجاوران و زائران امام رضا‌(ع) فراهم شود.

به گفته معاون شهردار مشهد، در راستای افزایش مشارکت عمومی، توجه ویژه نیز به ظرفیت‌های مردمی در محله‌آرایی و مشارکت در رویداد‌های فرهنگی هنری در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: فراخوان بهار ۱۴۰۲ شامل بخش‌های اصلی همچون هنر‌های تعاملی، آثار و آذین‌های نوری، شهرآرایی، دیوارنگاری نمایش و سرود است.

باغگلی با اشاره به بخش کارگاه‌های چالش طراحی افزود، امسال به‌منظور ایجاد ارتباط نزدیک‌تر بین هنرمندان، نوآوران و اساتید دانشگاهی، درصدی از آثار انتخابی در بخش‌های آثار هنر‌های تعاملی، آذین و جشنواره نور و شهرآرایی از طریق کارگاه‌های پرورش ایده و چالش طراحی انتخاب می‌شوند که اطلاعات بیشتر در این خصوص هم‌زمان با انتشار فراخوان به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.