وزیر ارشاد خبر داد: شکایت ایران از رسانه‌های معاند فارسی‌زبان در مجامع بین‌المللی

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه افتتاحیه هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در خصوص هدف از برگزاری این اجلاس گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران دولتی فعال و تاثیرگذار است و در مقابل القائات و فضاسازی‌های رسانه‌ای دشمن منفعل نیست.

وی با بیان اینکه برگزاری اجلاس اوآنا در تهران چند پیام مهم برای جهانیان دارد، افزود: نکته اول آن است که برخلاف برخی فضاسازی ها، در کشور آرامش بالایی وجود دارد و در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند و پیام دیگر آن حضور فعال و مشارکت مردم در همه شئون کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حضور ۵۰ خبرگزاری فعال از همه کشور‌های منطقه و قاره آسیا در اجلاس تهران نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در بخش رسانه‌ای ظرفیت بالایی دارد و در این عرصه جزو کشور‌های قدرت اول منطقه است.

اسماعیلی ادامه داد: اجلاس تهران به دنبال آن است که در مقابل همه نظام‌های تروریسم رسانه‌ای که تلاش می‌کنند واقعیت‌های ایران اسلامی را آن گونه که هست، منتقل نکنند و بالاتر از آن حتی دروغ و تحریف را به جای بیان واقعیت منعکس می‌کنند، بازنمایی درستی از واقعیت‌های امروز کشور ارائه دهد.

وی با بیان این که امروز تهدیدات رسانه‌ای منحصر به ایران نیست و می‌تواند هر ملت مستقل و آزادی را در هر گوشه‌ای از دنیا در معرض تهدید قرار دهد، افزود: تروریسم رسانه‌ای که امروز دولت استکباری آمریکا به صورت آشکار دنبال می‌کند، به دلیل آن است که آن‌ها نتوانستند از طریق جنگ نظامی، فرهنگی و اقتصادی به نتیجه برسند و می‌خواهند با تحریف رسانه‌ای به اهداف خود برسند.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تحریف رسانه‌ای به معنای وارونه نشان دادن وقایع و به انحراف کشاندن افکار عمومی دنیاست که نمونه‌های آن را در هفته‌های اخیر در کشورمان شاهده بوده ایم.  

اسماعیلی در عین حال متذکر شد: هجمه ها، فضاسازی‌ها و تروریسم رسانه‌ای به دلیل ریشه‌های عمیق فرهنگی و سواد بالای رسانه‌ای که در کشورمان وجود دارد، عقیم ماند و به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان این که برگزاری نشست‌هایی همچون اجلاس اوآنا می‌تواند در بیان واقعیت‌ها و جلوگیری از جریان سازی یکسویه و دروغین امپرطوری رسانه‌ای غرب، موثر باشد، درباره مقابله با اقدامات رسانه‌های معاند فارسی زبان گفت که به زودی از طریق وزارت امورخارجه و نهاد‌های بین المللی شکایت‌هایی تسلیم مراجع حقوقی بین المللی برای پیگیرد این رسانه‌ها مطرح خواهیم کرد.