جزئیات اعزام زائران ایرانی به سوریه از مشهد

گروه جامعه| شهرآرانیوز، جواد شاد در این خصوص اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته اگر به موقع امکانات و موضوعاتی که برای ثبت‌نام زائران وجود دارد را فراهم کنیم، می‌توانیم ٨ آبان ماه زائران مشهدی را به سوریه اعزام کنیم، اما انجام این سفر در این تاریخ مستلزم یکسری هماهنگی و بازشدن سامانه، اجازه پرواز و ... است که در حال انجام این موارد و کار‌های اداری هستیم.

وی با اشاره به اینکه ادامه پرواز‌ها منوط به استقبال زائران است، گفت: تعداد پرواز‌ها محدود و تعداد نفرات اعزامی نیز کم است و تنها در ماه ۴٠٠ زائر می‌توانیم، اعزام کنیم. مردم برای ثبت‌نام می‌توانند به دفاتر زیارتی معتبر در سراسر استان مراجعه کنند و از نحو و شرایط ثبت نام مطلع شوند و پیش ثبت نام را انجام دهند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی تاکید کرد: مسئله مهم دیگر این است که شرایط سوریه بعد از چند سال تعطیلی متفاوت است و محدودیت‌هایی وجود دارد که شامل خدمات پزشکی، تعداد پرواز، اعزام زائران و امکانات هتل است. زائران باید به این امر توجه کنند که سوریه جدید در حال حاضر شرایط ویژه‌ای دارد.

شاد اضافه کرد: زائران به این نکته توجه داشته باشند که دارو‌های مورد نیاز به همراه داشته باشند و افراد مبتلا به بیمار‌های زمینه‌ای و خاص پیش‌بینی‌های لازم برای خود داشته باشند، امیدواریم با ورود زائزان این محدودیت‌ها برطرف شود.