۱۷۶ باند حرفه‌ای کلاهبرداری رایانه‌ای توسط پلیس فتا متلاشی شد

به گزارش شهرآرانیوز، سردار وحید مجید اظهار داشت: با وصول پرونده‌های متعددی به پلیس فتا یکی از استان‌ها با موضوع مزبور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: متهمان پرونده طی برقراری تماس صوتی با شهروندان در بستر پیام رسان‌های موبایلی و اعلام برنده شدن در قرعه کشی با آرم صدا و سیما اقدام به اخذ اطلاعات شخصی، بانکی و به دنبال آن فعال سازی سامانه‌های بانکداری الکترونیک می‌نمودند و در نهایت از حساب مال باختگان برداشت غیرمجاز می‌کردند.

رئیس پلیس سایبری کشور ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، در نهایت متهمان پرونده مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از اخذ مجوز‌های قضائی دستگیر شدند.

 وی خبر داد:  این افراد سودجو در تحقیقات انجام شده به کلاهبرداری با شیوه ذکر شده اعتراف کردند و در بررسی‌های صورت گرفته تا کنون تعداد ۶۳ نفر مال باخته با ارزش ریالی بالغ بر ۴ میلیارد ریال مورد شناسایی قرار گرفته اند.

رئیس پلیس فتا فراجا بیان داشت: برابر اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی واحد‌های پلیس فتا استان ها، از ابتدای سال جاری تعداد ۱۷۶ باند در زمینه کلاهبرداری رایانه‌ای شناسایی  شدند که در این رابطه ۳۲۹ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی گردیده اند.

سردار مجید تصریح کرد: هر گونه تماس تلفنی یا پیام دریافتی از خطوط شخصی و پیام رسان‌ها بویژه شبکه‌های اجتماعی خارجی با آرم صدا و سیما با عنوان برنده شدن در قرعه کشی و یا اهدای جوایز با هدف کلاهبرداری است  لذا هموطنان عزیز توجه داشته باشند که صداوسیما و هیچ دستگاهی برای پرداخت جوایز اقدام به تماس صوتی از پیام رسان‌ها و خطوط تلفن همراه و شخصی نمی‌نمایند بنابراین از ارائه هر گونه اطلاعات شخصی و کد‌های دریافتی از طریق پیامک به افراد ناشناس اکیداً خودداری کنند.