مناطق دارای وضعیت زرد کرونایی در خراسان رضوی به ۱۷ شهرستان افزایش یافت

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد پهلوان کاشی افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های بجستان، بردسکن، جوین، خلیل‌آباد، خواف، درگز، رشتخوار، سبزوار، فریمان، فیروزه، قوچان، کاشمر، کلات، گناباد، نیشابور، زبرخان و ششتمد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون شهرستان کوهسرخ در وضعیت نارنجی کرونایی و مشهد و ۱۴ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: هفت بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه بستری شده‌اند و شمار کل بستری‌شدگان مبتلا در این دانشگاه اکنون ۵۵ نفر است.

دکتر پهلوان کاشی افزود: هم‌اکنون ۱۳ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری و تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش نشده است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و ۹۲۸ هزار و ۸۶۲ تست آزمایشگاهی در این مجموعه انجام شده است که ۵۲۹ هزار و ۸۷۷ بیمار مبتلا به کرونا از این طریق شناسایی شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۴۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴ هزار و ۵۶۵ تن رسیده است.

تا کنون هفت میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۱۴۲ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۱۵۵ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۳۵۷ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۱۲۵ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۶۳۷ دُز رسیده است.

هم اینک چهار شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۲۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۸۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۰ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

مناطق دارای وضعیت زرد کرونایی در خراسان رضوی به ۱۷ شهرستان افزایش یافت