۳.۵ تن آنتی بیوتیک به خراسان رضوی اختصاص یافت

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر ناصر وحدتی افزود: از این میزان حدود ۸۰ درصد سهمیه استان خراسان رضوی معادل ۲.۸ تن آنتی بیوتیک به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: این دارو‌ها شامل انواع سوسپانسیون اطفال، آموکسی‌سیلین، آموکسی کلاو، سفکسیم، سفالکسین و آزیترومایسین است که از طریق هندوستان وارد کشورمان شده است.

هیچ گونه کمبودی در خصوص واکسن آنفلوانزا وجود ندارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به عدم کمبود واکسن آنفلواآنزا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه نیز گفت: تعداد واکسن موجود در انبار‌ها و داروخانه‌ها بیش از حد نیاز است و هیچ گونه کمبودی در این خصوص وجود ندارد.
دکتر وحدتی افزود: واکسن‌های موجود در سه نوع ایرانی، هلندی و فرانسوی هستند که تمامی آن‌ها تأییدیه سازمان بهداشت جهانی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو را دارند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
هم‌اکنون بیش از هزار داروخانه در استان خراسان رضوی دایر است و تعداد داروخانه‌های موجود در مشهد، حدود ۹۰۰ داروخانه است.