ارسال ۱۰ هزار پرونده تخلف اصناف به تعزیرات خراسان رضوی در ۶ ماه نخست سال
طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، امیر دلداری، رئیس کنترل و بازرسی اتاق اصناف مشهد در گفت وگو با شهرآرانیوز با بیان این مطلب گفت: در شش ماه نخست سال جاری ۱۹۳ هزار بازرسی انجام شده است که منجر به تنظیم ۱۰ هزار پرونده تخلف و ارسال به اداره تعزیرات استان شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ۱۰ هزار پرونده تخلف در این شش ماه ۴۰۶ هزار میلیارد ریال بوده است تصریح کرد: بیشترین حجم تخلف‌ها با ۴۶۰۰ پرونده مربوط به گرانفروشی است، همچنین ۳ هزار و ۸۹۰ پرونده مربوط به عدم درج قیمت، ۴۱۷ مورد عرضه خارج از شبکه در بحث آرد و نان بوده است.
وی افزود: علاوه بر این ۱۲۶۵ مورد عدم رعایت قوانین نظام صنفی بوده ست همچنین در این ۶ ماه ۶۳۰ مورد پرونده عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنظیم شده است.

دلداری با اشاره به نظارت بر بازار مرغ و تخم مرغ گفت: در یک ماه اخیر ۱۹۵ مورد بازرسی در بازار مرغ انجام شده است که ۳۰ پرونده تخلف به مبلغ ریالی ۲۰ میلیارد ریال عرضه خارج از شبکه انجام شده است.
رئیس کنترل و بازرسی اتاق اصناف مشهد در ادامه گفت: همچنین ۲۳۰ واحد عرضه تخم مرغ چه در سوپرمارکت ها، فروشگاه‌های بزرگ و شرکت‌های پخش مستقیم بازرسی شده است که ۱۵ فرم به ارزش ۳۶۵ میلیون ریال تنظیم شده است.