بازگشایی مجدد پارک ترافیک مجیدیه مشهد همزمان با آغاز سال تحصیلی

به گزارش شهرآرانیوز، ولی فتحی پور اظهار کرد: پارک ترافیک مجیدیه یک شهر کوچک با تمام جزئیات ترافیکی از جمله علائم راهنمایی و رانندگی، مسیرها، دوچرخه‌ها و ماشین شارژی است که ویژه کودکان و دانش آموزان طراحی شده است.

وی ضمن اشاره به آغاز به‌کار پارک ترافیک مشهد از سال ۹۳ به همت شهرداری مشهد در مجموعه ترافیکی مجیدیه، افزود: در این پارک ترافیکی، کودکان از مهدها، مدارس و مجموعه‌های تربیتی و فرهنگی در برنامه‌ای با عنوان «ترافیک تور» به محل فرهنگسرا جهت آموزش‌های شهروندی مراجعه می‌کنند.

مدیر فرهنگسرای ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: در این پروژه آموزشی کودکان به صورت کاربردی با شهر، مفاهیم شهری، علائم راهنمایی و رانندگی، بحث عابر و خط عابر پیاده، گذرگاه ها، مسیر‌های دوچرخه، پل‌ها و تقاطع‌ها و همچنین حضور در خودرو یا بیرون از آن آشنا خواهند شد.

فتحی پور ضمن اشاره به «شهر مینیاتوری ترافیک»، عنوان کرد: بخش زیادی از مخاطبان ما از جمله کودکان حاشیه شهر امکان حضور در پارک ترافیک را ندارند لذا ما این شهر را به صورت مینیاتوری و در قالب یک میز دو متری ایجاد کردیم تا همه مجموعه‌های فرهنگی و تربیتی سطح شهر از این بستر با عنوان «شهر مینیاتوری ترافیک» استفاده کنند.

گفتنی است؛ هماهنگی و رزرو نوبت برای مجموعه‌های فرهنگی و تربیتی از طریق شماره‌های تماس ۳۵۲۴۶۵۷۵ و ۳۵۲۴۶۵۷۶ صورت می‌گیرد.