وزیر اطلاعات: عامل دوم حمله تروریستی حرم شاهچراغ دستگیر شد+ فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در همایش ملی پدافند غیرعامل که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل رعایت یکی از اقدامات کوچک پدافندی در شیراز، به‌لطف الهی دیشب سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شدند عامل دوم اقدامات تروریستی حرم شاهچراغ (ع) را دستگیر کنند.

{$sepehr_media_596889_400_300}

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه با یک جنگ ترکیبی، هوشمند و مستمر دشمن روبرو هستیم و اگر امروز دشمنی در اغتشاش تجلی پیدا می‌کند یا تجمعی برگزار شده و یا احیاناً اقداماتی از این قبیل تعریف شده، به همین اقدامات محدود نمی‌شود، اضافه کرد: بیش از ۴۰ سال است که دشمن هر روز با توطئه، فتنه، کودتا و استفاده از گروهک‌ها، تجزیه‌طلبی و نفاق و البته تهاجم فرهنگی، هر چه در توان خود دارد اعم از قدرت نرم و سخت را به‌کار گرفته است.

حجت‌الاسلام خطیب ادامه داد: امروز نیز با هدف براندازی، تجزیه‌طلبی و تضعیف‌های سخت؛ تلاش می‌کند نسبت به مردم و کشور ما که می‌خواهد ایرانی قوی داشته باشد؛ مقابله کند و این مقابله را در ابعاد مختلف تعریف کرده و برای آن با بحران‌آفرینی و تلاش‌های تروریستی و اقدامات خشن و عملیات‌های مختلف تلاش می‌کند که به پیش ببرد. یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند از آن بهره ببرد مطالبات انباشته و آسیب‌دیدگی‌های اجتماعی است.

وزیر اطلاعات با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: در فتنه اخیر نه با اعتراض بلکه با اغتشاش روبه‌رو هستیم، در اعتراض کشتن و آتش‌زدن و آسیب‌رساندن جایگاه و تعریفی ندارد پس هر چیزی که در صحنه اجتماعی و در صحنه نخبگان و دانشگاهی همراه با خشونت و تخریب می‌شود، غیر از اغتشاش نام دیگری ندارد.

{$sepehr_media_597029_400_300}

حجت‌الاسلام خطیب ادامه داد: آن‌چه را دشمن به شکل مسلحانه در کردستان و بلوچستان دنبال می‌کند، غیر از تجزیه‌طلبی رنگ و تعریف دیگری ندارد. بنابراین آن‌چه با آن روبرو هستیم یک بسته کامل است که مشترکاً سرویس‌های اطلاعاتی و کشورها و رسانه‌های بیگانه به‌عنوان یک بسته واحد تعریف کرده و هر روز با هماهنگی که ایجاد کردند، بهره‌ای برده و بحرانی می‌آفرینند.

وی خاطرنشان کرد: در اغتشاش اخیر یکی از سردمداران اروپایی می‌گوید این همان چیزی بود که خود را برای آن آماده کرده بودیم بنابراین بهانه عاملی و شروعی است برای آنکه بتوانند موج‌آفرینی کنند، بحران‌ بیافزایند و تهدیدی بر این ملت ما حاکم کنند. نشست‌های مختلف سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی، رژیم صهیونیستی و انگلیس و سعودی و برخی کشورهای عربی و اروپایی برگزار شده و محتوای آن وجود دارد و مطالب آن در دست دستگاه‌های اطلاعاتی مستندات آن هست.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه عمده هدایت و رهبری این اغتشاش را مستقیماً دشمنان انجام می‌دهند، گفت: اگر دنبال یک لیدر، رهبر، هدایتگر و یا راهبری در اغتشاشات و هر فتنه و بحرانی غیر از دشمن می‌بینید، بدانیم که نسبت به آنچه تهدید در کشور وجود دارد، غافل شدیم. عوامل سنتی آن‌ها یا نوپدید آن‌ها چه گروهک‌های خارج‌نشین که مزدورند و پرچم‌های مختلف آن‌ها را در تجمع آلمان دیدید این‌ها همه کسانی هستند که بازیگران و عوامل این خیمه شب بازی هستند.

حجت‌الاسلام خطیب خاطرنشان کرد: در داخل هم می‌توانیم اقلیتی پرخاشگر و خشونت‌زا ببینیم که در این اقلیت با یک اقلیتی روبرو هستیم که آموزش دیده‌اند، سازمان‌یافته، مزدوری کرده و مدارکی وجود دارد که پول و امکانات گرفته‌اند؛ چه به طور مستقیم یعنی کسانی که در کشورهای مختلف آموزش دیده‌اند و چه به طور غیرمستقیم که فضای مجازی این امکان را برای آنان فراهم آورده است.

وزیر اطلاعات یادآور شد: ما یک اقلیتی را در اغتشاشات می‌بینیم که محصول آسیب‌های اجتماعی ماست بنابراین فرهیختگان، مسئولان و کسانی که امروز در این کشور مسئولیتی اجتماعی دارند، باید برای این اقلیت آسیب‌دیده تدبیر کنند.