محدودیت مصرف گاز در زمستان به میزان مصرف خانگی بستگی دارد
فاطمه غلامی

به گزارش شهرآرانیوز، فرشید دشتی در گفت وگو با شهرآرانیوز افزود: با توجه به رشد مصارف گاز و افزایش مصرف بخش خانگی و عمومی در شرایط سرد سال و اولویت تامین گاز بخش خانگی و مراکز حساس، در راستای پایداری جریان گاز و مدیریت مصرف اقدامات گسترده‌ای در دستور کار قرار دارد.

مدیربهره برداری شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی و انجام تعمیرات اساسی تأسیسات و تجهیزات در زنجیره تولید، انتقال و توزیع گاز استان در فصل مناسب و پیش بینی گروه‌های واکنش سریع جهت رفع اشکالات و حوادث احتمالی به منظور پایداری هرچه بیشتر، برنامه ریزی برای پایش مستمر و کنترل مصارف انرژی ادارات و مصرف کنند‌ه های عمومی پرمصرف در فصل سرد در چارچوب بخشنامه‌های مربوطه العمل‌های ابلاغی موضوع محدویت مصرف گاز در زمستان تابعی از میزان مصرف در بخش خانگی و عمومی است.

وی ادامه داد: هر چقدر استفاده بهینه و رعایت الگوی مصرف در این بخش بیشتر باشد میزان گازرسانی به صنایع هم افزایش خواهد داشت. لازم به ذکر است طی سال‌های گذشته گاز طبیعی بخش خانگی و عمومی استان به صورت کامل و ۱۰۰ درصد تامین شده است.

مدیربهره برداری شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت:در سال جاری با مدیریت مصرف گاز توسط مردم در بخش خانگی و عمومی شاهد افزایش ۵۷ درصدی گازرسانی به بخش نیروگاهی هستیم.

وی بیان کرد: استان خراسان رضوی پس از تهران بزرگ دارای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک گازطبیعی در بخش‌های مختلف مصرفی است و از نظر تعداد روستا و خانوار بهره‌مند از گاز رتبه اول کشور را در اختیار داریم.

وی اظهار کرد: در فصل سرد سال، گاز مورد نیاز مصرف کنندگان بخش‌های مختلف با اولویت بخش خانگی و عمومی استان از طریق خطوط انتقال گاز منتقل شده که بخشی اصلی گاز استان از پالایشگاه هاشمی نژاد و مخازن ذخیره سازی ذیربط و بخشی هم از طریق خطوط انتقال گاز از مبادی ورودی استان‌های همجوار تامین می‌گردد.

دشتی بیان کرد:حوزه مدیریت گاز استان در شرکت‌های زنجیره تولید، پالایش، انتقال و توزیع با بهره گیری از تمام توان و امکانات و تلاش شبانه روزی در کنار سایر بخشها، گاز مورد نیاز بخش نیروگاهی و صنعتی را با هماهنگی دیسپچینگ ملی برق و گاز با اهتمام ویژه‌ای پیگیری و تامین می‌نماید.