وزیر کار: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان پس از ابلاغ قانون| پرداخت بدهی ۲۰۰۰ میلیاردی داروخانه‌ها| مشکلات دارو فروکش کرد

به گزارش شهرآرانیوز، صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره برنامه دولت برای بهبود معیشت مردم اظهار داشت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌های متنوعی داریم؛ نگاه کلان دولت بهبود معیشت برای همه دستگاه‌های اجرایی و شغلی در کشور است.

وزیر کار با بیان اینکه تصمیمات خوبی برای سال ۱۴۰۱ نسبت به افزایش حقوق کارگران گرفته و اعمال شد، افزود: بخش دیگری از دستگاه‌ها از جمله بازنشستگان و کارمندان دولت مشکلاتی داشتند که خوشبختانه دولت لایحه‌ای تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و با اصلاحاتی به تصویب رسید که ان شاءالله بعد از ابلاغ قانون حتماً مدنظر قرار خواهد گرفت. 

مرتضوی اضافه کرد: مأموریت ما در وزارت تعاون، رفع فقر مطلق و به‌فضل الهی کاهش فقر نسبی است. ایجاد رونق اقتصادی و به ظرفیت اسمی رساندن کارخانه‌ها و کارگاه‌ها نیز در دستور کار است.

وزیر کار از تمهیدات این وزارتخانه برای بازار دارو خبر داد و گفت: مواد اولیه به صورت وفور تامین و توزیع شده است و برای تولید دارو‌های آنتی‌بیوتیک ظرفیت‌های جدیدی تامین کردیم.

مرتضوی درباره تولید سرم توضیح داد: تا پایان سال ظرفیت تولید سرم را به ۶ میلیون سرم در ماه خواهیم رساند.

وزیر کار با تاکید بر اینکه مشکلات دارویی با دستورات رئیس جمهور کاهش یافته است، اظهار داشت: مردم مطمئن باشند مشکلات دارو برطرف شده و رو به کاهش است و هیچ دغدغه‌ای وجود ندارد. بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان بدهی به داروخانه‌ها داشتیم که تامین و پرداخت شد. اگر مقدار جزئی مانده باشد، پرداخت می‌کنیم. امروز نیز ۵ هزار میلیارد تومان بدهی به بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود.

مرتضوی درباره لغو بیمه قرارداد تکمیلی بازنشستگان با برخی مراکز درمانی گفت: این موضوع صحت ندارد؛ یکسری بدهی سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه‌های علوم پزشکی و داروخانه‌ها داشتیم که پرداخت شده است و رقم این بدهی حدود ٢ هزار میلیارد تومان به داروخانه‌ها بوده که پرداخت شد. یکی دو بیمارستان در این زمینه وجود داشت که حسب دستوری که وزیر بهداشت داد، این مشکل برطرف شد.