سیاست فدراسیون کشتی برای حضور در جام‌جهانی آمریکا؛ یا همه یا هیچ‌کس

به گزارش شهرآرانیوز، رقابت‌های جام‌جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ قرار است در روز‌های ۱۹ و ۲۰ آذر به‌میزبانی کشور آمریکا برگزار شود و این درحالی است که باتوجه‌به تجربیات قبلی، ممکن است روند صدور روادید برای اعضای تیم اعزامی ایران با کارشکنی کشور میزبان روبه‌رو شود.

 

براین‌اساس، علیرضا دبیر به‌عنوان رئیس فدراسیون کشتی کشورمان همچنان همان موضع قبلی را در نظر دارد و معتقد است درصورتی‌که آمریکا مثل دفعه قبل به برخی اعضای تیم ایران روادید ندهد، قطعا اعزام تیم‌ملی به جام‌جهانی آمریکا انجام نخواهد شد.

 

با وجود این، می‌توان دریافت که فدراسیون کشتی سیاست «اعزام همه اعضای تیم یا هیچ‌کس» را پیش‌رو دارد و هیچ تعارفی با کشور میزبان و حتی اتحادیه جهانی کشتی ندارد.
دراین‌راستا، محمد ابراهیم امامی، سخنگوی فدراسیون کشتی، اعلام کرد: همه روند قانونی و اداری اعزام تیم‌ملی کشتی آزاد از سوی فدراسیون درحال انجام است تا مشکلی برای دریافت روادید از جانب ما وجود نداشته باشد.

 

ضمن اینکه جام‌جهانی رویدادی رسمی در تقویم اتحادیه جهانی است و کشور میزبان مسابقات موظف است برای تیم‌های شرکت‌کننده روادید صادر کند. او با اشاره به سیاست فدراسیون کشتی برای برخورد با کارشکنی احتمالی از سوی کشور میزبان، گفت: طبق تأکید رئیس فدراسیون، در صورت صادرنشدن روادید برای همه اعضای تیم ایران از سوی کشور میزبان، تیمی از کشورمان به جام‌جهانی آمریکا اعزام نخواهد شد.

 

آمریکایی‌ها سابقه صادرنکردن روادید برای برخی اعضای تیم ایران را دارند که فدراسیون کشتی در همان مورد قبلی نیز تصمیم گرفت به‌جای مماشات با صادرنشدن روادید برای برخی اعضای تیم، به‌طورکلی سفر تیم‌ملی را لغو کند.