وزیر کار در مشهد: میزان اشتغال در خراسان رضوی پایین است

گروه سیاست | شهرآرانیوز، صولت مرتضوی در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خراسان رضوی با اشاره به اینکه میزان اشتغال در خراسان رضوی در خراسان رضوی پایین است، بیان کرد: باید تلاش فراوانی صورت بگیرد. یکی از استان‌هایی که منابعش بر مصارفش می‌چربد خراسان رضوی است.

وی افزود: خراسان رضوی خروج منابع دارد که این موضوع نشان می‌دهد استان مشکل منابع ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یک سری تسهیلات تکلیفی داریم که تمام تلاش ما این است که این تسهیلات ترمیم شود. تسهیلات تکلیفی دیگری که در مصوبات دولت و بانک‌های مرکزی تاییدیه گرفته بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است که پیشرفت خوبی در این خصوص وجود ندارد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران مشتاقتند در حوزه خدمات به خصوص در زمینه احداث هتل و اقامتگاه در این استان سرمایه‌گذاری کنند که نیاز به یک سری مجوز دارد که برای خراسان رضوی اشتغال‌زا خواهد بود.

وی افزود: البته نرخ بیکاری در خراسان رضوی نسبت به متوسط کشوری پایین‌تر است، اما توقعات از خراسان رضوی خیلی بالاتر است. بخشی از اشتغال ما را کارگران خارجی که در آمار و ارقام‌ها وجود ندارند تشکیل داده است. با توجه به فروکش کرونا و افزایش ورود زائر به خصوص رشد گردشگری سلامت در خراسان رضوی، احساس داریم که اشتغال در خراسان رضوی به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینه گیر و دار‌های اداری و مشکلات را رفع کنید، گفت: مانند دوران دفاع مقدس باید برای ایجاد اشتغال قرارگاه تشکیل داد. فرماندهی قرارگاه در خراسان رضوی استاندار است. تمام دستگاه‌ها و بانک‌های عامل باید کمک کنند. هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که متولی اشتغال است. قانون اساسی تکلیف کرده تمام دستگاه‌ها متولی اشتغال هستند.