فعالیت شبانه‌روزی گشت‌های ساماندهی افراد بی‌خانمان در مشهد

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ابراهیمی درباره ساماندهی افراد بی‌سرپناه اظهار کرد: با توجه به شروع فصل سرما و کاهش محسوس دمای هوا در چند روز گذشته، شهرداری مشهد اقدام به ساماندهی و اسکان کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان کرده است.

وی ضمن اشاره به فعالیت گرمخانه‌های شهرداری مشهد به‌علت پیش‌بینی بارش‌ها و کاهش دمای ناگهانی هوا، افزود: در این رابطه گرمخانه سرای مهر خانه سبز با ظرفیت ۲۰۰ نفر آماده پذیرش مددجویان و افراد بی‌خانمان است.

ابراهیمی با بیان اینکه گرمخانه‌ها بر‌اساس تراکم افراد بی‌خانمان در نقاط مختلف شهر جانمایی شده‌اند، خاطر‌نشان کرد: همچنین سه منطقه شهرداری مشهد نیز از جمله منطقه دو با ظرفیت ۶۰ نفر و منطقه سه با ظرفیت ۳۰ نفر ویژه مددجویان در‌حال تجهیز‌شدن هستند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه گرمخانه‌های شهرداری به غیر از فعالیت دو‌چندان در ایام سرد سال، در همه فصول به ارائه خدمات می‌پردازند، گفت: گشت‌های ساماندهی به‌طور مداوم و هر شب به پاتوق‌ها مراجعه می‌کنند، اما کارتن‌خواب‌ها به‌دلیل اعتیاد تمایلی به حضور در گرمخانه ندارند.

وی اضافه کرد: زائران و مجاوران می‌توانند در صورت رؤیت افراد آسیب‌دیده اجتماعی و افراد بی‌خانمان، کارتن‌خواب و متکدی، از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ همکاران ما و گشت‌های سیار سطح شهر را مطلع کنند تا در اسرع وقت نسبت به ساماندهی این افراد اقدامات لازم صورت گیرد.