تریاک؛ رکورددار کشفیات مواد مخدر در هفته اول دی ماه

به گزارش شهرآرانیوز، معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این موضوع که مجموع کشفیات این هفته ۱۷هزار و ۴۱۶ کیلوگرم است، افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۴ هزار و ۱۸۸کیلوگرم بود، حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.
ناصر اصلانی یادآور شد: ۱۵ هزار و ۴۷۸ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۹ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: همچنین از این میزان ۹۳۴ کیلوگرم حشیش، ۱۰۹ کیلوگرم هروئین، ۹۶ کیلوگرم گراس، ۵۴۷ کیلوگرم شیشه و ۲۵۰ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.
اصلانی با بیان اینکه در این هفته، طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور مجموعاً ۳ هزار و ۲۸۹ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر، دستگیر شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد هزار و ۹۷۸ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲هزار و ۳۵۵ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده اند. همچنین در میان دستگیرشدگان این هفته ۶۳ نفر نیز از اتباع بیگانه هستند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۳ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است که بیشترین حجم کشفیات با ۴ هزار و ۹۱۴ کیلوگرم یعنی معادل ۲۸ درصد کشفیات کشور مربوط به استان خراسان جنوبی است و سیستان و بلوچستان با ۳ هزار و ۱۷۷کیلوگرم، کرمان با ۲ هزار و ۷۶۵ کیلوگرم، فارس با ۹۸۹ کیلوگرم، تهران با ۹۰۸ کیلوگرم، سمنان با ۸۹۴ کیلوگرم و یزد با ۸۱۵ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: سهم کشفیات پنج استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۵ درصد است.
اصلانی گفت: طی این مدت ۲۸۹ دستگاه خودرو و هفت سلاح توقیف شد و ۷۲ درصد کشفیات اطلاعاتی و ۲۷ درصد انتظامی بوده است.

 

منبع: اعتماد