دلیل ریز بودن و کاهش وزن مرغ های عرضه شده چیست؟

به گزارش شهرآرانیوز، اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران درباره دلیل ریز بودن و کاهش وزن مرغ های عرضه شده به بازارمی گوید: ؛ مرغداران سعی بر تأمین نیاز بازار دارند و هیچ گاه تولید مرغ را متوقف نکرده اند اما عدم تأمین به موقع نهاده های دامی از سوی دولت شرایط را برای تولید کنندگان سخت و گران کرده است. به دلیل کاهش جوجه ریزی و از سوی دیگر تأمین نیاز بازار مصرف، دستور کشتار و عرضه مرغ با وزن پایین را به مرغداران داده اند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران؛ بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی در راستای تأمین و ایجاد هماهنگی درعرضه مرغ، نامه‌ای صادر که در آن اعلام کرده، مرغ‌ها باید با سن ۴۳ روز به بازار عرضه شود؛ که جای تاسف دارد و از این گونه رویکردهای ضد تولید برای سرپوش گذاشتن بر روی برخی قصورات و کوتاهی‌ها به شدت گله‌مند هستیم و انتظار میرود زیر مجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی در قبال مقوله تولید با درایت و دقت بیشتری عمل کنند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با اشاره به اینکه سن مطلوب در استان‌های غیر شمالی برای عرضه مرغ بالای ۴۷ روز است، گفت: با اجرای چنین برنامه‌ای تولیدمرغ با کاهش ۲۰ درصدی مواجه شده و این سیاست کاهش بیشتر تولید را به همراه خواهد داشت.

اسدالله نژاد گفت: قیمت مرغ دستوری و پایین‌تر از قیمت تمام شده اعلام می‌شود و در دوماه اخیر هم به دلیل کاهش تقاضا در بازار پایین‌تر از قیمت مصوب بوده وعملاً تولید کنندگان مرغ از لحاظ نقدینگی آسیب جدی دیده اند.

وی ادامه داد: باید هرچه سریعتر سیاست‌های دولت در راستای حمایت از تولید تغییر کند درغیراین صورت بازار تولید و مصرف مرغ با بحران مواجه خواهد شد و قیمت مرغ بازهم تحت تأثیر عوامل قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرآنلاین