تورم، افزایش حقوق ۳۸ درصدی بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی را بلعید | معوقات هرچه سریع‌تر پرداخت شود (۱۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱)
طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، همسان‌سازی حداقل حقوق دستمزد بازنشستگی درخواست اصلی بازنشستگان تأمین اجتماعی است. با‌توجه‌به تورم موجود و هزینه‌های زیاد درمان، بازنشستگان بر این باورند همسان‌سازی حقوق باید در اولویت سازمان باشد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز در این باره می‌گوید: در رابطه با افزایش حقوق‌ها همان‌طور که بارها اعلام شد، از زمانی که شورای عالی کار حداقل‌ها را اعلام کرد، سازمان نسبت به حداقل‌ها عمل کرد، اما سایر سطوح را عمل نکرد و طبق مصوبه مجلس در رابطه با بازنشستگان کشوری که با ۱۰ درصد افزایش حقوق همراه بود، اعمال کرد. کانون بازنشستگان کارگری به این مصوبه اعتراض دارد و تابع آن نیست و تأکید دارند قانون تأمین اجتماعی قانون جدایی است.

به گفته رمضانی، مصوبه ۳۸ درصد به‌اضافه ۵۱۵ هزار تومان که هیئت‌امنا تصویب کرده بود، متأسفانه هیئت دولت این مصوبه را مدتی نگه داشت و اجرا نکرد و نهایتا در مردادماه اجرا کرد و تفاوت این افزایش را هنوز پرداخت نکرده است و ما انتظار داریم هرچه سریع‌تر این معوقه را پرداخت کند.
وی گفت: همچنین ۲۵ درصد از مناسب‌سازی حقوق که از سال‌های قبل و دولت قبلی جا ماند، هنوز مطالبه ماست و سازمان تأمین اجتماعی قول‌هایی داده است که هرچه سریع‌تر دستور اجرایی این ۲۵ درصد را بدهد.

رمضانی اظهار کرد: امسال اضافه حقوقی اعلام شد که همچنان منتظر پرداخت مابه‌التفاوت آن هستیم، اما متناسب‌سازی که مطرح شده و اینکه دائمی اجرا شود، هنوز پرونده بازی است و امیدواریم نسبت به این موضوع اقداماتی انجام شود تا هر سال در رابطه با متناسب‌سازی دستورالعمل نداشته باشیم.
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی یادآور شد: افزایش حقوقی که اخیرا اعلام شده مربوط به بازنشستگان کشوری است که باعث اختلاف حقوق بازنشستگان شده است. قبلا میانگین دریافتی ما از بازنشستگان کشوری بیشتر بود، اما اکنون حداقل‌های ما ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شده است. حداقل‌های دریافتی بازنشستگان کشوری نیز ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شده است که امیدواریم در رابطه با رفع این تفاوت دریافتی تصمیم‌هایی گرفته شود.

وی تأکید کرد: وقتی حداقل حقوق در جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود، باید این مبلغ برای همه بازنشستگان یکسان شود. درست است که امسال افزایش حقوق اعلام شد، اما تورم همه این افزایش حقوق را بلعید و این افزایش حقوق ۳۸ درصدی را بی‌اثر کرد.