پذیرش بیش از ۱۹۰ کارتن خواب زن در خانه سبز مشهد
فاطمه غلامی

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ابراهیمی در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه در بین زنان کارتن خواب در مشهد، فرد بی‌خانمان و یا بی‌سرپرست نداریم، به طوری که تمامی کارتن خواب‌ها معتادان متجاهر هستند، اظهار کرد: افراد کارتن‌خواب در صورت تمایل به کمپ ماده ۱۶ و یا با حمایت خیرین به کمپ ماده ۱۵ انتقال داده می‌شوند، طبق کمپ ماده ۱۶ فرد کارتن خواب به صورت اجبار به مراکز ترک اعتیاد انتقال داده می‌شود و طبق کمپ ماده ۱۵ فرد کارتن خواب درخانه خودش ترک اعتیاد می‌کند که البته هزینه‌بردار است.

ابراهیمی با بیان اینکه مسئولیت نگهداری کارتن خواب‌ها به عهده بهزیستی است، گفت: در صورتی که تست اعتیاد متکدیان  مثبت شود به کمپ‌های رایگان ترک اعتیاد انتقال داده می‌شوند و درصورتی که تست آن‌ها مثبت نباشد به سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و در صورتی که بیمار روانی باشند به دانشگاه علوم پزشکی معرفی می‌شود تا دوره درمان را سپری کنند ، درصورتی که نه بیمار باشند و نه معتاد، به خانواده‌هایشان تحویل داده می‌شوند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه متکدی‌گری جرم است، بیان کرد: متکدیانی که در چهارراه‌ها و یا معابر شهری توسط گشت‌ها جمع آوری می‌شوند در صورت تمایل به خانه سبز منتقل و  آنجا ساماندهی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد متکدیان مرد هستند، اضافه کرد: حساب متکدیان حرفه‌ای از متکدیان نیازمند غیر حرفه‌ای جداست؛ متکدی نیازمند به کمیته امداد معرفی می‌شود و متکدی حرفه‌ای که شغل آن‌ها تکدی‌گری است، حداقل یک تا سه ماه در خانه سبز نگهداری می شوند و در صورت تکرار تکدی گری به زندان منتقل می‌شوند.

به گفته وی،مردم در صورت مشاهده متکدیان در هوای سرد می توانند به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند تا در صورت تمایل، به سرپناه گرم هدایت شوند.