تعداد مبتلایان بدحال کرونا در خراسان رضوی کاهش یافت (۱۸ آبان ماه ۱۴۰۱)

به گزارش شهرآرانیوز، محمد پهلوان کاشی رئیس کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا گفت: این در حالی است که در ابتدای آبان ماه تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا، ۲۵ نفر بوده است.

او افزود: در شبانه روز گذشته، ۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی و بستری شده‌اند و بدین ترتیب شمار کل بستری شدگان مبتلا به ۴۴ بیمار رسیده است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا  ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش نشده است.

پهلوان کاشی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و ۹۳۰ هزار و ۷۹۲ آزمایش در مناطق زیر پوشش نجام شده است که ۵۲۹ هزار و ۹۱۵ مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان