برگزاری جلسه شورای دانش‌آموزی در شورای شهر مشهد + فیلم

به گزارش شهرآرانیوز - جلسه شورای دانش‌آموزی در صحن علنی شورای شهر مشهد مقدس باهدف تقویت و ارتقاء سطح مسئولیت‌پذیری و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان، آشنایی آن‌ها با نظام شورایی و بهره‌گیری از خرد عمومی و مشورت برگزار شد.

مدیریت این نشست، کاملا در اختیار دانش‌آموزان بود و در آن ۵ دستورکار مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ ضمن اینکه جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز به ارائه نظرات تخصصی و کارشناسی درخصوص دستورکار‌های این جلسه پرداختند.

دستورکار‌های این جلسه شامل ارائه حمل‌ونقل عمومی برای دانش‌آموزان نیازمند به ازای ۵۰ سفر در ماه، تهیه و فراهم‌آوری حمل‌ونقل عمومی برای سفر‌های اردویی داخل شهر، استفاده از مراکز علمی، فناوری، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی برای مسائل گردشگری و آموزش شهروندی، استفاده از مراکز ورزشی و خدمات شهری و همچنین کمک‌های بلاعوض برای دانش‌آموزان نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی بود.

سیدحسین علوی‌‎مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در این جلسه بیان کرد: بسیار خرسندیم که برای نخستین بار در شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و صحن علنی میزبان دانش‌آموزان عزیز مشهدی هستیم؛ شورای ششم، مبدع نخستین‌ها بوده است.

علوی‌مقدم گفت: این نشست، فرصت مغتنمی برای بهره‌گیری از نظرات دانش‌آموزان در حوزه‌های مربوط به مدیریت شهری و شورای شهر است.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان درخصوص جوانان و نوجوانان و دانش‌آموزان، افزود: اخیرا هم ایشان از دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم و سربازان حقیقی انقلاب یاد کردند و فرمودند که انقلاب چشم‌انتظار شماست.

علوی‌مقدم با بیان اینکه دانش‌آموزان در شرایط امروز حاکم بر کشور نقش بسیار موثری دارند، تصریح کرد: براساس همین جایگاه و اهمیت، ذیل کمیسیون ورزش و جوانان، کارگروه مخصوص دانش‌آموزان و نخبگان دانش‌آموزی تشکیل خواهیم نمود.

وی گفت: فراخوانی نیز ویژه دانش‌آموزان خواهیم داشت که به طرح مسائل و ایده‌های شما عزیزان در حوزه تخصصی کمیسیون ورزش و جوانان و مدیریت شهری اختصاص می‌یابد؛ در پایان از 3 ایده برتر نیز در جلسه علنی شورای شهر تقدیر به عمل می‌آید.

{$sepehr_media_604838_400_300}