طرح تفصیلی مشهد بعد از ۱۵ سال به تصویب رسید

به گزارش شهرآرانیوز، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در حاشیه این جلسه گفت: طرح‌های تفصیلی یا همان اسناد توسعه شهری، سند اصلی تمام برنامه‌ریزی‌ها و ملاک اقدامات بعدی با افق ۱۰ ساله در شهرها هستند.

جواد خدایی افزود: مشهد مقدس به عنوان یک کلانشهر مهم کشور و با توجه به ویژگی‌های خاص خود درگیر پرونده بلند مدت اسناد مرتبط با آن در قالب طرح تفصیلی بود.

وی ادامه داد: این پرونده از سال ۱۳۸۶ تشکیل شد و با همه فراز و فرودها آخرین قسمت طرح تفصیلی مربوط به شمال غرب مشهد ،با هماهنگی دستگاه‌های مختلف ه تایید کمیسیون ماده پنج استان رسید که به زودی برای اجرا و پاسخگویی به مردم، در اختیار شهرداری مشهد قرار می‌گیرد.

معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در هفته‌های گذشته طرح های مربوط به مناطق مختلف شهر همچون مناطق میانی، شرقی، شمالی و حوزه مرکزی مورد بررسی قرار گرفت و امروز محدوده شمال غرب مشهد شامل مناطق ۱۲، ۱۰ و ۲ به تصویب رسید.

خدایی گفت: با تصویب  طرح‌های تفصیلی مردم در مراجعه به سامانه‌های شهرداری در جریان اطلاعات مورد نیاز خود در ارتباط با ساختمانهای مسکونی و نیازهای شهری و خدماتی، شامل حوزه های درمانی و بهداشت، پارک‌ها و فضای سبز و مدارس قرار می گیرند.

طرح «تفصیلی» طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی و طرح جامع شهری، نحوه استفاده از زمین های شهری در سطح محلات مختلف و موقعیت مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت، تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اولویتهای مربوط به مناطق بهسازی، نوسازی و توسعه، حل مشکلات شهری تعیین و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می شود.

منبع: ایرنا