انتشار ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های عمرانی مشهد

به گزارش شهرآرانیوز، محمود عیدی در این خصوص اظهار کرد: طبق دستور بانک مرکزی بر اساس لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به منظور ایجاد رشد و استفاده موثرتر از اوراق مشارکت و مبارزه با پولشویی، بازخرید و نقل و انتقال اوراق مشارکت توسط بانک‌های دولتی از سال‌های گذشته ممنوع شد و فعالیت در این زمینه باید از طریق بورس یا بازار خارج از بورس انجام شود.

وی اضافه کرد: برهمین اساس، شهرداری‌ها به‌منظور رعایت این قانون و آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت مکلفشدند تمامی معاملات ثانویه اوراق مشارکت را در بورس یا فرابورس انجام دهند.

معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد ادامه داد: مطابق مجوز‌های بانک مرکزی که برای انتشار هر مرحله از اوراق مشارکت اخذ می‌شود، معاملات این اوراق خارج از بازار‌های یادشده ملغی و باطل است.

عیدی افزود: در این راستا شهرداری مشهد تاکنون ۱۷ نماد در بازار سرمایه برای اوراق مشارکت منتشره در خطوط ریلی، بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی و تکمیل سامانه اتوبوسرانی اخذ کرده است.

وی اضافه کرد: از این ۱۷ نماد، ۹ نماد بورسی آن در بازار سرمایه فعال است و پیگیری برای فعال سازی سه نماد بورسی برای اوراق مشارکت منتشره در سال جاری نیز در دست انجام است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد گفت: تمام نقل و انتقالات و پرداخت سود‌های سه ماهه اوراق و بازپرداخت در سررسید نیز از طریق شرکت سپرده‌گذاری بورس اوراق بهادار صورت می‌گیرد.