میزان مراجعه مردم به پایگاه‌ها و مراکز سلامت کاهش یافته است

به گزارش شهرآرانیوز، مجید جعفری‌نژاد،در نشست خبری که به مناسبت هفته دیابت در مرکز بهداشت استان برگزار شد،اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵ از مجموع جمعیت کشور ۹ درصد آنها دیابت داشتند و اکنون که ۶ سال از آن زمان گذشته این عدد با رشد ۴ درصدی به ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی افزود:ما به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک پایگاه سلامت و هر ۴۰ تا ۶۰ هزار نفر یک مرکز خدمات جامع سلامت داریم و در پایگاه‌ها به ازای هر ۳ هزار نفر یک مراقب سلامت داریم که فرد را از بدو تولد در بازه‌های زمانی معین شده مراقبت می‌کند. در هر پایگاه ۴ مراقب کنترل‌ها و مراقبت‌های فشار خون، قند خون، کنترل وزن، کنترل بارداری، کنترل تغذیه و غیره را دارند. اگر فرد مراجعه کننده نیازمند خدمات تخصصی‌تر باشد به مرکز ارجاع می‌شود.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: متاسفانه با وجود تامین نیروی انسانی مورد نیاز و اطلاع‌رسانی گسترده میزان مراجعات بسیار پایین بوده و مراقب از سن ۲ سال به بالا رو به کاهش بوده که نگران‌کننده است، حتی مادر باردار هم که نیازمند مراقبت مستمر است به این پایگاه و مرکز مراجعه نمی‌کند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه آدرس مراکز و پایگاه‌های سلامت در اپلیکشن نشان راه‌اندازی شده یا با سرچ در گوگل آدرس‌ها را دریافت می‌کنند. حتی مردم می‌توانند با شماره تلفن ١٩١ تماس بگیرند و آدرس نزدیکترین مرکز به محل سکونت خود را دریافت کنند.