مهاجرین افغانستانی برای تمدید گذرنامه خانواری به دفاتر کفالت مراجعه کنند

به گزارش شهرآرانیوز؛ کانون انجمن دفاتر اقامت و اشتغال اتباع و مهاجرین خارجی (کفالت) ایران از مهاجرین و اتباع افغانستانی دارنده گذرنامه خانواری که اعتبار مهر تمدید آنان تا ۳۰ برج عقرب/ آبان ۱۴۰۱ بوده و اعتبار گذرنامه آن‌ها کمتر از تاریخ ۳۱ جوزا/ خرداد ۱۴۰۳ می‌باشد، خواسته است که برای تمدید اعتبار گذرنامه‌های خود به دفاتر کفالت مربوطه مراجعه کنند.

کانون انجمن‌های صنفی دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی ایران؛ با صدور اطلاعیه‌ای گفت آن دسته از اتباع افغانستانی دارای گذرنامه خانواری با مهر تمدید روادید معتبر تا ۳۰/۸/۱۴۰۱ که اعتبار گذرنامه آن‌ها کمتر از تاریخ ۳۱/۳/۱۴۰۳ می‌باشد، از تاریخ ۲۴/۸/۱۴۰۱ الی ۳۰/۹/۱۴۰۱ می‌توانند جهت تمدید اعتبار گذرنامه خویش به دفاتر کفالت مربوطه مراجعه نمایند.

در متن اطلاعیه آمده است به موجب هماهنگی اداره کل محترم امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله/ کشور ایران با سفارت محترم جمهوری اسلامی افغانستان در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۸/۱۲ به منظور سهولت روند تمدید اعتبار گذرنامه‌های خانواری و نیز کاهش هزینه‌های مترتب، مقرر گردید با استفاده از ظرفیت و توان دفاتر خدمات کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی، گذرنامه‌های خانواری فاقد اعتبار اعم از دست نویس و یا الکترونیکی جمع آوری و برای تمدید اعتبار بر حسب موقعیت به یکی از کنسولگری‌های تهران، مشهد و زاهدان ارسال و پس از تمدید مجددا مسترد گردد.

بنا به مراتب اتباع محترم افغانستانی گروه گذرنامه خانواری دارای رواید معتبر تا ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ که گذرنامه آنان کمتر از تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ اعتبار دارد در اسرع وقت برای تمدید اعتبار گذرنامه به دفتر کفالت مربوطه مراجعه نمایند. زمان‌بندی اجرا از این طرح از ۱۴۰۱/۰۸/۲۴ الی ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ می‌باشد.

منبع: yjc