عضو شورای اسلامی شهر مشهد: روابط عمومی هوشمند جایگزین روابط عمومی سنتی شود

به گزارش شهرآرانیوز، مجید طهوریان‌عسکری در جلسه شورای اداری روابط‌عمومی شهرداری مشهد با بیان اینکه مدیران و کارشناسان حوزه روابط‌عمومی در قله هر مجموعه و سازمان قرار دارند، اظهارکرد: یکی از مهمترین نقش‌هایی که باید در این قله ایفا کنید، نقش تحول‌گرایی است؛ باید سازمان، منطقه و یا شرکت خود را متحول نمایید تا بتوان به قله‌ها دست یافت.

وی افزود: تحول‌آفرینی با برخورداری از امکانات و اعتبارات و افراد متعدد طبیعتا کار دشواری نیست؛ اگر در این عرصه با دست خالی، تحول ایجاد کردیم، حائز اهمیت است. البته همه نیاز‌های مجموعه‌های روابط‌عمومی باید پاسخگویی و تامین شود.

طهوریان‌عسکری یکی از نقش‌های کلیدی و موثر روابط‌عمومی‌ها را تحلیل‌گری سازمان دانست و گفت: اگر به دنبال مجموعه‌ای موفق هستید، باید برای تحلیل سازمان و داده‌های آن وقت بگذارید؛ بی‌شک، روابط‌عمومی می‌تواند بهترین نقش‌آفرینی را در عرصه تحلیل‌گری داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، تغییر نگرش را دیگر رسالت روابط‌عمومی‌ها عنوان و تصریح کرد: این تغییر نگرش علاوه‌بر همکاران سازمان، در جامعه مخاطب نیز باید محقق شود.

طهوریان‌عسکری در ادامه با تأکید بر اینکه دوران روابط‌عمومی سنتی گذشته، گفت: با توجه به امکانات، ابزار، علم، تخصص، مهارت و تکنولوژی امروزی، باید به سمت روابط‌عمومی هوشمند گام برداریم.

وی بخش پایانی صحبت‌های خود را به حوزه اعتبارات و بودجه روابط عمومی شهرداری اختصاص داد و اظهارکرد: سال گذشته بودجه این حوزه توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بررسی شد، در صورتیکه که این بررسی برعهده کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است.

طهوریان‌عسکری گفت: اگر بودجه روابط عمومی شهرداری در کمیسیون فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفت، همچون بودجه موسسه فرهنگی شهرآرا، رویکردی تحول‌گرا را اعمال می‌کردیم و کار به شکل تخصصی‌تری پیش می‌رفت؛ امیدواریم این خطا در بودجه سال ۱۴۰۲ تکرار نشود.