پیش بینی بورس فردا دوشنبه (۳۰ آبان ۱۴۰۱) | کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی پایدار است؟
مسعود سلطانی

به گزارش شهرآرانیوز، محمدهادی نورپوری کارشناس بورس در این باره به شهرآرانیوز گفت: امروز نماگر اصلی بازار سرمایه با ۱۱ هزار واحد رشد به سطح یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحدی رسید. شاخص کل طی دو هفته گذشته بیش از ۱۲ درصد رشد را تجربه کرده است و اصلاح شاخص به معنای نزولی شدن روند بازار نیست.

وی افزود: اگر بخواهیم در بازه زمانی هفتگی بازار را پیش بینی کنیم می‌توانیم بگوییم، بلحاظ تکنیکالی شاخص کل امکان اصلاح تا سطح یک میلیون و ۳۸۵ هزار واحد را دارد و اگر هم به رشد خود ادامه بدهد اولین مقاومت پیش روی شاخص سطح یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحدی خواهد بود.

این تحلیل گر بازار‌های مالی تصریح کرد: اکنون بازار بین دو ناحیه درگیر است. از سمتی فاز نزولی به نظر به اتمام رسیده است و از سوی دیگر روند صعودی یا خنثی تثبیت نشده است. در چنین شرایطی اگر در آینده پیش رو شاهد تداوم رشد قیمت ارز باشیم و از نظر مسائل داخلی کاهش التهابات و پایداری شرایط را داشته باشیم بازار سرمایه نیز به رشد خود ادامه خواهد داد.

نورپوری با اشاره به تاثیر اقدامات بانک مرکزی برای مهار قیمت ارز و طلا در بازار گفت: انتشار اوراق گواهی ارزی و همینطور انتشار اوراق گواهی سکه منجر به کاهش تقاضا برای خرید ارز و طلای فیزیکی از بازار شد با این حال نباید فراموش کنیم که اکنون تنها ضرب آهنگ صعود دلار گرفته شده و این ارز در واقع اژد‌ها خاموش در اقتصاد ایران است.