بیش از ۱میلیون به حقوق آتشنشانان در آبان اضافه شد

به گزارش شهرآرانیوز، این آتش نشانان دلیل این اقدام خود را حقوق پایین و عدم دریافت مزایایی از جمله تعطیلات کاری و شب کاری عنوان کردند.

آتش نشانان شغل خود را سخت و زیان آور دانستند، اما اعلام کردند که از این قانون و سایر مزایای مشاغل سخت و زیان آور استفاده نکردند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: خواسته آتش‌نشانان خارج از حیطه وظایف و اختیارات شهرداری است و در حقیقت همه مجموعه‌های شهرداری خواستار افزایش حقوق و مزایا هستند.

علی نجفی افزود: برخی از مزایای کارکنان شهرداری‌ها از سال ۱۳۹۹ حذف شده است که البته در حوزه آتش نشانی تا حد ممکن خواسته‌های این قشر تامین شد و امسال حدود یک و نیم میلیون تومان به دریافتی آنان اضافه شده است، اما سایر خواسته‌ها خارج از اختیارات ما است.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد از طریق نامه نگاری با وزارت کشور و سازمان امور استخدامی پیگیر مطالبات کارکنان است.

بیش از ۱میلیون به حقوق آتشنشانان در آبان اضافه شد

فرهادی، مدیرعامل آتش نشانی شهرداری مشهد نیز در این باره گفت: علت تجمع آتشنشانان مشهدی مقابل استانداری به خاطر عدم پرداخت تعطیلکاری و شبکاری است، اما در این ماه آتشنشان بیش از ۱میلیون تومان افزایش حقوق داشتند.

وی تصریح کرد: ابلاغی‌های توسط دولت به شهرداری‌ها ارسال شده که به آتش نشان شبکاری و تعطیلکاری پرداخت نشود. این قانون در تمامی کشور به جز تهران اجرا میشود، ولی شهردار مشهد نام‌های به دولت برای رفع این مشکل زده است همچنین فرماندار و معاون خدمات شهری پیگیر این مشکل هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، تعدادی از آتش نشانان مشهدی سوم آبان ماه امسال نیز با حضور در مقابل ساختمان شورای شهر و شهرداری مشهد خواستار حل مشکلات خود شدند.

منبع: ایرنا