سطح سواد زندانیان افزایش می‌یابد
بیتا سخایی

بیتا سخایی| شهرآرانیوز، سید جمال وزیری در آیین انعقاد قرارداد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش و اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سواد آموزی را جریان مهم فرهنگی در کشور می‌دانند و تاکید بر این دارند که باید در دو بعد توسعه و تعمیق ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه امسال یونسکو شعار سواد آموزی را برای تمام ملت‌ها، دگرگونی در فضا‌های یادگیری عنوان کرده است، افزود: بنابراین اگر این شعار را مدنظر قرار دهیم هر انسانی باید در زمینه سواد مسلح و مجهز شود تا بتواند در زندگی روزمره خود تغییر ایجاد کند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در دنیا ۴٠ نوع سواد وجود دارد که یونسکو تاکید میکند از این ۴٠ نوع، ١٢نوع شایسته زندگی امروز است و از این ١٢ مورد پنج نوع سواد شایسته و بایسته است و ما نیز با همین نگاه سعی داریم سواد آموزی را توسعه و تعمیق ببخشیم.

وزیری خاطرنشان کرد: سیاست‌های سواد آموزی کشور در راستای توسعه و تعمیق سواد است و برنامه‌های خوبی را در این زمینه در استان تدوین و برنامه‌ریزی شده است. برنامه‌هایی همچون تدوین اطلس باسوادی استان واستقرار باشگاه سواد یاران به منظور استفاده از پتانسیل خیرین در ادارات، همچنین امسال اولین همایش سوادآموزی و بیانه گام دوم انقلاب را خواهیم داشت که در بهمن ماه برگزار می‌شود. تدوین سند جامه سواد آموزی استان و برگزاری یادوار‌های ویژه شهدای حوزه سواد آموزی نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد: امسال وزارت‌خانه آموزش بالغ بر ٢۶ هزار ٨۶٧ نفر را تکلیف کرده که توسط آموزش دهنده در حال اجرا است و از این تعداد ٣٣٠ نفر در طرح ندامتگاه که خاص زندانیان است، آموزش می‌بینند و به دلیل درخواست زیاد به دنبال افزایش ظرفیت آن هستیم. همچنین توزیع نوشت افزار و کتاب به صورت رایگان برای این سوادآموزان را خواهیم داشت. تلاش خواهیم کرد تا سطح سواد زندانیان افزایش یابد و دیگر شاهد بازگشت آنان به زندان نباشیم و با انعقاد این قرارداد شاهد تحول عظیمی خواهیم بود.