«رتبه‌بندی معلمان و پوشش بیمه‌ای فرهنگیان» وزیر آموزش و پرورش را به مجلس کشاند+ جزئیات پاسخ نوری

به گزارش شهرآرانیوز، رضا حاجی پور در تشریح نشست صبح امروز (دوشنبه ۷ آذر) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: در این نشست نمایندگان سوالات خود را از وزیر مطرح و وی نیز به این سوالات پاسخ داد.

نماینده مردم آمل در مجلس ادامه داد: سوال نخست از جانب جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس درخصوص عدم توجه آموزش و پرورش به حوزه پرورشی و اینکه چرا دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مورد توجه آموزش و پرورش نیستند، مطرح کرد که این سوال با پاسخ‌های وزیر همراه و مقرر شد گزارشی از جانب وزارت آموزش و پرورش به نماینده سوال کننده ارائه شود.

وی تصریح کرد: سوال بعدی را فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس درخصوص علت عدم مدیریت در تدوین آیین‌نامه رتبه بندی معلمان از وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد که وزیر نیز به این سوال پاسخ داد. در ادامه محسن فتحی نماینده مردم سنندج در مجلس نیز درباره کمبود نیرو در استان کردستان و علت عدم پرداخت به موقع سرانه آموزشی به مدارس سوالی را مطرح کرد که مقرر شد یک ماه فرصت جهت حل این مشکلات به وزارتخانه آموزش و پرورش داده شود.

حاجی پور یادآور شد: عدم رسیدگی مناسب در پوشش بیمه‌ای فرهنگیان و استفاده از مدیران ناکارآمد، سوالات هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس از یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش شد که مقرر شد وی این موضوعات را نیز پیگیری کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس نیز درباره اینکه وزارت آموزش و پرورش چه برنامه‌ای برای نظارت بر عملکرد مدارس غیرانتفاعی دارد و اینکه چرا این وزارتخانه درآمد حاصل از مراکز رفاهی که قرار بود در جهت کمک به تعمیر و نگهداری و تجهیز صرف شود، را هزینه نکرده، سوالی پرسید که مقرر شد وزارت آموزش و پرورش در این باره نیز گزارشی ارائه کند و همچنین نماینده سوال کننده مسائل مربوط به مدارس غیرانتفاعی را در جلسات شورای مدارس غیرانتفاعی مطرح کند.