شهر مشهد آماده میزبانی از پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یعقوبی اظهار داشت: از ظهر امروز، یکشنبه پانزدهم دی‌ماه، و همزمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، مدیریت شهری اقدامات ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

وی افزود: ۱۲ اکیپ رفع سد معبر با ۵۰ نفر نیروی پاکبان جهت فضا آرایی در سطح مناطق اطراف حرم مطهر از ساعت ۱۸ تا ۶ صبح مشغول به کار بوده‌اند.

وی افزود: همچنین به‌صورت ویژه تعداد ۳۰۰ نفر نیروی پاکبان امروز از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر در مسیر خیابان‌های امام رضا(ع) و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر مشغول خدمترسانی خواهند بود که در همین راستا، بازوبند مشکی بر شانه ۵۶۰۰ نیروی پاکبان نصب شده است.

معاون شهردار مشهد از استقرار ۴ دستگاه جاروب مکانیزه و ۴ دستگاه خودرو جمع آوری زباله جهت رفت‌وروب و تنظیف مسیر بعد از خاتمه مراسم خبر داد و گفت: از ۴ تانکر فشارقوی برای شستشوی پیاده‌رو‌های مسیر خیابان‌های جمهوری اسلامی و پیاده‌روی خیابان امام رضا(ع) استفاده می‌شود.

وی افزود: پرچم‌های ایران در پل‌ها و تقاطع‌ها سطح شهر به رنگ مشکی در امده و کلیه اذین‌بندی‌ها سطح شهر خاموش شده است.

 معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: معابر فرعی به اصلی خیابان امام رضا(ع) به وسیله نیوجرسی مسدود گردیده و مخازن حمل زباله از حاشیه خیابان امام رضا(ع) جابه‌جا و منتقل شده است.

یعقوبی درخصوص تمهیدات لازم برای تامین ایمنی شهروندان و شرکت‌کنندگان در مراسم امروز گفت: ۱۰ خودروی آتش‌نشانی و ۴ موتور آتش نشانی در طول مسیر خیابان امام رضا(ع)، میدان بسیج، تقاطع چهارراه دانش، میدان بیت المقدس، و مبادی ورودی به حرم مطهر رضوی از ساعت ۱۰ صبح امروز مستقر خواهند شد.

وی افزود: با موافقت اعضای شورای شهر مشهد، خطوط یک و دو قطارشهری از ساعت ۱۱ الی ۱۷ و خطوط اتوبوس‌رانی منتهی به میدان پانزده خرداد، میدان بسیج و حرم مطهر از ساعت ۱۱ الی ۱۳ رایگان خواهد بود.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: سرویس‌دهی اتوبوس‌ها به عزاداران و شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع، از حرم مطهر به سایر نقاط شهر نیز از ساعت ۱۵ الی ۱۷ رایگان است.

یعقوبی تصریح کرد: بیش از ۴هزار عدد پرچم سیاه در خیابان‌های مشهد نصب و ۳۴ سازه قاب عکس نیز در سطح شهر اکران شده است.

وی افزود: ۹۵ سازه تبلیغاتی، ۲۰۰ استرابورد، ۳۵ رول آپ، ۱۱۰ بیلبورد، بیش از ۱۰۰۰ آویز ستونی، پخش تیزر در همه تلویزیون‌های شهری و ال‌ای دی پوسترها، چاپ ۱۸ هزار پوستر جهت توزیع بین تشییع‌کنندگان، فضاسازی میدان ۱۵ خرداد و میدان شهدا از جمله اقدامات انجام شده برای میزبانی از تشییع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی است.

لازم به ذکر است: پرچم ایران در چند فرهنگسرای شهر به حالت نیمه برافراشته در آمد.