نایب رئیس مجلس: اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی به طرح احداث زندان نیشابور اختصاص یافت

به گزارش شهرآرانیوز، علی نیک‌زاد ثمرین، در تشریح نشست بررسی آخرین وضعیت زندان نیشابور که با مسئولان مربوطه برگزار شد اظهار کرد: مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبارات سازمان زندان‌ها را به صورت حداکثری تخصیص دهد و همچنین سازمان زندان‌ها نیز نسبت به تخصیص حداکثر ۴۰۰ میلیارد ریال از این اعتبارات به طرح احداث زندان نیشابور اقدام خواهد نمود البته مقرر شد با پیگیری معاون مالی پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه، حداقل مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات در اختیار ریاست قوه قضائیه به این طرح تخصیص داده شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد سازمان ملی زمین و مسکن در اسرع وقت مشکلات زمین در نظر گرفته شده برای این طرح را مرتفع نماید در ضمن مصوب گردید در لایحه بودجه ۱۴۰۲،  سازمان برنامه و بودجه با پیگیری نمایندگان  این حوزه انتخابیه، صدور مجوز ماده ۲۳ این طرح را به تصویب رسانده و استقلال ردیف این طرح را در لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد دهد و اعضای کمسیون قضایی مجلس نیز پیگیری لازم را داشته باشند.

نایب رئیس مجلس عنوان کرد: از دیگر مواردی که مقرر شد دنبال گردد  نامه‌ای با امضای اعضای کمسیون قضایی و نمایندگان این حوزه انتخابیه خطاب به رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تنظیم شده و از وی درخواست شود تا زمین زندان به سازمان زندان‌ها واگذار شود.

نیک زاد بیان کرد: در ضمن مقرر شد معاون مالی پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه پیشنهاد‌های قوه قضائیه برای تصویب در برنامه هفتم توسعه جهت تسهیل تکمیل طرح‌های عمرانی این قوه را از طریق دولت در لایحه پیشنهاد دهند و جهت پیگیری مستقل نیز در اختیار کمسیون قضائی مجلس قرار دهند همچنین مصوب شد معاون مالی پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه لایحه‌ای را جهت اصلاح قانون فعلی برای تغییر کاربری و. تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارسال کند.