اجرای طرح هماهنگ جمع آوری زباله تر و خشک در مشهد
سوسن ظریفی
به گزارش شهرآرانیوز، علی نجفی با بیان این خبر اظهار کرد: در کلانشهر مشهد، روزانه بالغ بر ۲ هزار تن پسماند تولید می شود که تنها حدود ۱۲ درصد آن توسط شهروندان در مبداء تفکیک می شود.
 
وی ادامه داد:  اگرچه این آمار حاکی از آن است که مشهد در میان کلان شهرهای کشور، رتبه اول تفکیک زباله از مبدا را داراست؛ اما  برنامه ریزی، اجرای آموزشهای شهروندی و افزایش همراهی  شهروندان برای ارتقا قابل توجه میزان تفکیک از مبدا، در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
 
نجفی افزود: در همین راستا برای اولین بار با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ و سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد، طرح جمع آوری زباله های تر و زباله های خشک و به صورت هماهنگ و همزمان با آموزش مستقیم شهروندان  در حال انجام است .
 
معاون شهردار مشهد بیان کرد: در این  طرح ضمن  آموزش چهره به چهره به ساکنین مجتمع های مسکونی و توزیع رایگان پلاستیک پسماند دارای بارکد معرف کد نوسازی ( پلاستیک  زرد برای پسماند  خشک و پلاستیک آبی  برای پسماند  تر)،  جمع آوری  پسماند های خشک و تر به صورت هماهنگ صورت میپذیرد. 
 
نجفی افزود: در این طرح با بررسی پسماندهای تولیدی هر واحد مسکونی،  شهروندانی که تفکیک زباله از مبدا را انجام میدهند با تخفیف بهای خدمات پسماند تشویق می شوند.
 
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در پایان خاطر نشان کرد: در طرح مذکور در راستای تسهیل فرآیند ذخیره سازی پسماند خشک، مخازن ۲۴۰ لیتری پسماند در اختیار این مجتمع های مسکونی قرار می گیرد.