عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: اجرای قوانین حمایت از معلولان در دستور کار قرار گیرد

به گزارش شهرآرانیوز، مجید دبیریان در گفت‌وگویی با گرامیداشت ۱۲ آذرماه، روز معلولان، اظهار کرد: این روز فرصت بسیار مغتنمی است تا هر مجموعه و سازمانی نسبت به ارزیابی عملکرد و فعالیت‌های خود درخصوص این قشر از جامعه بپردازد.
وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات مدیریت شهری به موضوع مناسب‌سازی برمی‌گردد، گفت: باید بدانیم که این شهر، متعلق به همه شهروندان است و همه با هر شرایط جسمی و فیزیکی و سنی و‌... در بهره‌گیری و استفاده از خدمات شهری نباید هیچ‌گونه مشکل و محدودیتی داشته باشند.
دبیریان افزود: شورای ششم شهر مشهد مقدس، از ابتدای فعالیت تا‌کنون سعی داشته تا به سهم خود در این زمینه نقش‌آفرینی کند و رویکرد حمایتی نسبت به جامعه معلولان و توان‌یابان داشته‌ایم. مصداق تجلی و عملیاتی‌شدن سیاست‌گذاری‌های این حوزه را می‌توان در بوستان‌های مناسب‌سازی‌شده برای معلولان و کم‌توانان مشاهده کرد.
دبیریان با بیان اینکه در حوزه حمایت از معلولان، شورای شهر تاکنون مصوبات مختلف حمایتی داشته است، تصریح کرد: از جمله این مصوبات می‌توان به تکلیف شهرداری برای مناسب‌سازی فضا‌ها و اماکن متعلق به خود اشاره کرد.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در این حوزه، مصوبات جامع و کاملی داریم، ولی این مصوبات در سطوح مختلف، نیازمند اجرایی‌شدن است. به سهم خود اجرایی‌شدن سیاست‌گذاری‌ها و مصوبات شورای شهر از سوی شهرداری را دنبال می‌کنیم.
دبیریان افزود: شهرداری باید هرچه سریع‌تر نسبت به ارائه گزارشی از اهم اقدامات خود در راستای مناسب‌سازی شبکه معابر، ساختمان‌ها و بنا‌های در اختیار خود و‌... اقدام کند و مجدانه حامی جامعه معلولان و توان‌یابان هستیم تا حقی از آن‌ها ضایع نشود.