آیین استانی نواختن زنگ هفته پژوهش و فناوری با حضور معاون استاندار برگزار شد

به گزارش شهرآرانیوز، دهقانی معاون استاندار در آیین استانی نواختن زنگ هفته پژوهش و فناوری در آموزشگاه شهید حسن جلال‌آبادی اداره آموزش و پرورش ناحیه‌یک مشهد مقدس گفت: امام رضا‌(ع) عالم آل محمد نامیده شده‌اند، چرا‌که در زمان مأمون عباسی مناظرات زیادی با یهودیان و مسیحیان داشتند و در مناظرات همیشه فائق می‌آمدند.

دهقانی خاطرنشان کرد: باید برکات و نعمات نظام را بشناسیم. دشمنان نظام در جنگ رسانه‌ای خود سعی می‌کنند حق و باطل را طور دیگری نشان دهند، ولی ۳۰۰ هزار شهید دفاع مقدس، مدافع امنیت و مدافع حرم رفتند تا این نظام و این انقلاب پابرجا بماند. آن‌ها شهید شدند تا ما با امنیت زندگی کنیم، قدردان خون آن‌ها باشیم و فداکاری آن‌ها را از یاد نبریم.

وی در ادامه گفت: در هفته پژوهش دور هم جمع شده‌ایم تا با نگاه مسئله‌محوری و پژوهش‌محوری مسائل را نگاه کنیم. ما امروزه نیازمند مدرسه پژوهش‌محور، دانش‌آموز پرسشگر و معلم پژوهنده هستیم و در حوزه آموزش و پرورش این سه رکن باید اجرا شود.

معاون استاندار یکی از اختلالات در نظام مدیریتی را وجود فاصله بین کار اجرایی و کار پژوهشگری بیان کرد و افزود: باید مباحث را مسئله‌محور نگاه کنیم و هر پیشامد را مسئله‌ای ببینیم که نیاز به حل‌شدن دارد. اگر نظام اجرایی و نظام پژوهشی مجزا کار کنند و با یکدیگر در ارتباط نباشند، مدیریت با مشکل مواجه می‌شود.

دهقانی در پایان گفت: پژوهش‌محوری و نگاه مسئله‌محور موضوع مهمی است و ان‌شاءالله شما دانش‌آموزان و آینده‌سازان نظام جمهوری اسلامی بتوانید پژوهش‌محوری را سرلوحه اقدامات خود قرار دهید.