میزبانی روزانه از ۲ هزار زائر در وعده صبحانه در مهمانسرای حضرت

به گزارش شهرآرانیوز؛ مدیر امور مهمانسراهای حضرت رضا(ع) گفت: با توجه به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر میزبانی شایسته‌تر از زائران بارگاه ملکوتی رضوی و همچنین استقبال زائران از وعده صبحانه حرم، ظرفیت طبخ و توزیع این وعده و همچنین متنوع کردن آن در دستور کار قرار گرفت. 
سعید صالحی ادامه داد: بر این اساس در حال حاضر با توجه به ظرفیت مهمانسرا به طور میانگین روزانه بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ زائر بارگاه ملکوتی رضوی در وعده صبحانه پذیرایی می‌شوند و افتخار داریم میزبان آنها باشیم. 

متنوع شدن صبحانه‌های حرم

صالحی همچنین گفت: در گذشته وعده صبحانه در مهمانسراهای حضرت رضا(ع) شامل عدسی، پنیر و حلوا شکری بود، اما با تغییرات جدید در راستای ارتقای کمیت و کیفیت میزبانی، تلاش شده هر روز با یک نوع صبحانه گرم همچون حلیم، کوکو، خوراک لوبیا، املت، عدسی و... از زائران میزبانی شود و این تنوع غذایی در چند هفته اخیر مورد استقبال زائران نیز قرار گرفته است.

پخت نان گرم در مهمانسرا

وی افزود: علاوه بر افزایش ظرفیت و متنوع شدن صبحانه‌ها، از پاییز سال امسال نانوایی مهمانسرای حرم نیز فعال شده و همه وعده‌های غذایی پذیرایی زائران از جمله صبحانه همراه با نان گرم و تازه انجام می‌شود. 

خدمتی با مشارکت خیران و خادمیاران

مدیر مهمانسراهای حضرت رضا(ع) با اشاره به مشارکت خیران و خادمیاران در افزایش میزان توزیع صبحانه زائران خاطرنشان کرد: میزان طبخ و توزیع غذای زائران در مهمانسرای حرم مطهر در وعده‌های ناهار و شام نیز در مناسبت‌های خاص افزایش می‌یابد.

منبع: آستان نیوز