شهردار مشهد مقدس: شعبه دوم کارخانه نوآوری در حاشیه شهر افتتاح می‌شود
مرتضی محمدپور

به گزارش شهرآرانیوز، آیین افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار، دوشنبه‌شب با حضور عبدالله ارجائی شهردار مشهد، حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر، مجید طهوریان عسکری رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی توس، مرتضی دهقانی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی، سید‌امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش استان، احد ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و جمعی از مدیران شهری و مسئولان استانی برگزار شد.
پژوهش‌های کاربردی حمایت می‌شوند
عبدا... ارجائی، شهردار مشهد، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش مشهد اظهار کرد: پژوهش‌های کاربردی باید بتواند واسطه‌ای میان علم و حوزه‌های اجرایی باشد تا بتوان فراتر از مقاله و پایان‌نامه، صورت‌های عملیاتی و فنی از دانش و نوآوری محصور در علوم تئوریک را به ارمغان آورد.
وی افزود: هر پژوهشی که بتواند یک گره از چالش‌های زیرساختی مدیریت شهری باز کند، مورد حمایت خواهد بود؛ از قطارشهری و آتش‌نشانی تا سیستم‌های مرتبط با برف‌روبی، دفن زباله، شناسایی زلزله و اقسام مختلف رشته‌هایی که بتواند در حوزه مدیریت بحران، کمکی به حال مدیریت شهری کند. شهرداری مشهد در مسیر هوشمندسازی مدیریت شهری در خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان است و امیدواریم ‌به‌زودی با افتتاح کارخانه شماره‌۲ نوآوری در حاشیه شهر مشهد، زمینه کمک به شرکت‌های فناور و گروه‌های دانش‌بنیان هم بیش از پیش فراهم شود.
بازدید روزانه هزار دانش آموز از نمایشگاه امسال
مسعود میرزایی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، هم در این مراسم با بیان اینکه نمایشگاه امسال علاوه بر افزایش تعداد شرکت‌های حاضر، از نظر کیفی هم با رشد چشمگیری مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین‌بار برآورد می‌شود که روزانه هزار دانش‌آموز از نمایشگاه بازدید کنند؛ زیرا امسال برای نخستین‌بار شاهد حضور پرشور اداره کل آموزش و پرورش در قالب غرفه‌های ازپیش برنامه‌ریزی‌شده هستیم و دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان، سمپاد و نمونه‌دولتی به غرفه‌داری مشغول هستند.
وی افزود: تا پیش از این هم سه هزار دانش‌آموز در سال گذشته از پارک علم و فناوری بازدید کرده‌اند و این موضوع، الگویی شد تا نمایشگاه امسال، به پاتوق دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید دانشگاه تبدیل شود. به برکت همین هم‌افزایی‌ها هم بود که پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی به‌عنوان پارک نمونه کشور در حوزه توسعه فناوری و نوآوری انتخاب شده است.
نمایشگاه بین‌المللی دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار با حضور بیش از ۱۵ دانشگاه، ۲۵ دستگاه اجرایی و ۵۰ شرکت بخش خصوصی از دوشنبه ۱۴ آذر تا چهارشنبه ۱۶ آذر در نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برپا خواهد بود.

{$sepehr_media_625683_400_300}