جزئیات واگذاری خودروساز‌ها از زبان وزیر صمت (۱۶ آذرماه ۱۴۰۱)

به گزارش شهرآرانیوز، سیدرضا فاطمی امین در گفت‌وگویی در پاسخ به سوالی درباره خصوصی سازی صنعت خودرو افزود: در این مورد چند مرحله طی شده است که نخستین مرحله ارزیابی ارزش و دارایی‌های آن‌ها بود.

وی با اشاره به دارایی‌های زیاد شرکت‌های خودروساز، گفت: به همین علت ارزیابی حدود ۶ ماه طول کشید و حدود یک‌هزار و ۷۰۰ ابلاغ کارشناس رسمی صادر شد.

وزیر صمت با بیان اینکه قیمت‌گذاری خودروساز‌ها نهایی شده است، ادامه‌داد: مذاکراتی با سازمان خصوصی سازی انجام شده و نظر نهایی را درباره واگذاری باید وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی بدهند.

وی از صدور مجوز یک مورد واگذاری خبر داد و تاکید کرد: این واگذاری در آینده‌ای نزدیک از طریق مزایده انجام می‌شود. در مورد سایر موارد نیز بعد از واگذاری نخست باید به بررسی بازخورد آن پبردازیم و البته زمان واگذاری دوم را این بررسی و وضعیت بازار مشخص می‌کند.

فاطمی‌امین همچنین در خصوص تامین مواد اولیه صنعت نساجی، گفت: در این مورد قصد داریم از تجربه‌ای که در تامین فلزات و فولاد داشتیم استفاده و بدون سهمیه بندی مواد اولیه را عرضه کنیم، تامین فلزات و فولاد تجربه خوبی بود و موردی مشاهده نشده که در تامین مواد اولیه خود مشکل داشته باشد.

وی ادامه‌داد: برای تامین الیاف مصنوعی مذاکراتی با وزارت نفت در بخش پترشیمی داشتیم و تجربه فلزات و فولاد اکنون در مورد ۲ محصول به صورت آزمایشی اجرا شده و امیدواریم بتوانیم در خصوص سایر محصولات پتروشیمی نیز اجرا کنیم.

وزیر صمت درباره تامین پنبه مورد نیاز صنعت نساجی نیز خاطرنشان‌کرد: برای اجرای همین سازوکار با وزارت جهاد کشاورزی در حال مذاکره هستیم تا پنبه نیز مانند فلزات و فولاد عرضه شود.

وی در واکنش به موضوع متصل نشدن ایمیدرو به درگاه ملی، گفت: ایمیدرو ارتباط کاری با شهروندان ندارد و یک سازمان توسعه‌ای محسوب می‌شود.

فاطمی‌امین خاطرنشان‌کرد: ایمیدرو معادن بزرگ و سهام دولت در شرکت‌های معدنی را مدیریت می‌کند، معادن نیز توسط وزارت صمت و از طریق مزایده واگذار می‌شوند؛ بنابراین لزومی برای اتصال ایمیدرو به درگاه ملی نیست.

وی با اشاره به اتصال بیش از ۳۰ درصدی خدمات وزارت صمت به درگاه ملی، تاکید کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده است که ۳۰ درصد خدمات متصل شوند، اما ما فراتر رفته ایم و در تلاش هستیم این میزان را به ۵۰ درصد برسانیم.

منبع: تسنیم