آخرین اخبار از جشنواره هنرهای شهری مشهد | نوروزی متفاوت برای مشهدی‌ها و زائران

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف اسماعیل‌زاده در حاشیه داوری بخش هنر‌های تعاملی جشنواره هنر‌های شهری مشهد با بیان اینکه فراخوان این حوزه از ۲ مسیر منتشر شده، اظهارکرد: در مسیر اول، هنرمندان در کارگاه‌های مختلف شرکت نمودند و حدود ۱۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی افزود: از این تعداد، پس از بررسی‌های اولیه در تیم داوری، ۳۸ اثر به بخش داوری رسید که امروز با حضور هنرمندان، این آثار بررسی می‌شوند.

اسماعیل‌زاده گفت: در بخش فراخوان سایت نیز هنرمندانی از سراسر کشور حضور پیدا کردند و ۱۳۸ اثر در مجموعه بخش تعاملی جشنواره هنر‌های شهری مشهد مقدس شرکت کردند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس در ارزیابی کیفیت جشنواره هنر‌های شهری، تصریح کرد: امیدواریم جشنواره امسال، از جنس لمس مردمی باشد و مردم حس کنند که اتفاق جدیدی افتاده و این اتفاق نو در رویکرد تعاملی مردم با آثار، خودنمایی کند.

اسماعیل‌زاده گفت: در سال‌های گذشته شاهد اکران آثاری بودیم که جنبه زیبایی‌شناختی و نوستالژی داشت؛ امسال علاوه بر این ویژگی، سعی شده درگیری ارتباطی نیز با این آثار شکل گیرد.

وی افزود: در اداره هنری پیگیر هستیم که مردم، امسال هنر را نه تنها به عنوان یک نماد، بلکه به عنوان یک چالش ارتباطی ببینند و از تجارب سال‌های گذشته نیز بهره گرفته شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس تصریح کرد: این معاونت سعی کرده نوروزی متفاوت از سال‌های قبل را برای شهروندان و زائران مشهدی به تصویر بکشد و با توجه به همزمانی ایام نوروز با نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان، این محور‌ها در فراخوان‌ها مدنظر بوده است.