چرا رستم قاسمی در چین فوت کرد؟

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری برنا امروز در خبری اعلام کرد که یک منبع آگاه گفته است: مرحوم رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی برای مداوا به کشور چین سفر کرده بود و در همانجا دارفانی را وداع گفت.

به گفته این منبع آگاه، پیکر رستم قاسمی بامداد امروز شنبه با پرواز شماره ۰۷۸ شرکت هواپیمایی ماهان، از فرودگاه پکن به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران منتقل شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم و وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد ۱۷ آذر ماه پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت. 

علی جعفری مشاور رستم قاسمی در بیان علت فوت وزیر سابق راه و شهرسازی اظهار داشت: سال گذشته و چند ماه بعد از انتخاب مهندس قاسمی به وزارت، نشانه‌های بیماری در وی ظاهر شد، اما ایشان ضمن آغاز درمان، با تمام توان وظایف خود را دنبال می‌کرد، که متاسفانه از حدود دو ماه قبل بیماری ایشان تشدید شد.

وی افزود: رستم قاسمی از رئیس‌جمهور درخواست کرد با کناره‌گیری او موافقت کند و پس از موافقت رئیس‌جمهور با استعفا، بلافاصله وارد فرآیند جدی درمان شد. متاسفانه پیشرفت بیماری سرطان به‌گونه‌ای بود که درمان افاقه نکرد و در نهایت امروز خانواده و همه دوستان و همرزمانش را در غم از دست دادن خود سوگوار کرد.