صرفه‌جویی ۴ میلیارد تومانی در قیر مصرفی آسفالت‌های سطح شهر
به گزارش شهرآرانیوز، بهنام خیاط در حاشیه همایش اولین دوره آموزشی آشنایی با نسل جدید آسفالت با روش پلیمریزاسیون که با حضور رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از اساتید و کارشناسان و تولیدکنندگان قیر در تالار شهر برگزار شد، با بیان این که در استان دو تولیدکننده با قدمت ۳۰ سال فعالیت دارند، اما همتی برای خرید قیرشان نبود، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات شورای شهر و معاونت عمران، به سمت حمایت از این تولید کنندگان حرکت کرده ایم که به دنبال خود ایجاد اشتغال نیز خواهد داشت.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات تامین قیر از خارج استان، سرد شدن قیر بود که با توجه به بعد مسافت، قیر وارد شده سرد می‌شد و برای استفاده مجدد نیاز به گرم کردن در چند نوبت داشت که این موضوع می‌توانست برکیفیت آسفالت نیز تاثیر گذار باشد، هرچند که آسفالت تولیدی در مشهد بهترین کیفیت را دارد.
خیاط اضافه کرد: تامین قیر از تولیدکنندگان داخل استان با توجه به اینکه باعث حذف هزینه‌های حمل و نقل می‌شود، سالانه حدود ۴میلیارد تومان صرفه جویی درپی دارد.
وی با اشاره به این که در کنار کمک به تولید کنندگان قیرداخل استان، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز مورد توجه قرار داشت، ادامه داد: در این راستا یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید قیر پلیمریزاسیون پیشرفته با مخلوطی از لاستیک شده بود، لذا مدیریت شهری از این محصول حمایت کرده و از این آسفالت در روکش مسیرخط بی. آر. تی در خیابان امام رضا (ع) به صورت آزمایشی استفاده شد که نتایج بسیار خوبی داشته است.