واکنش تند وزارت خارجه پاکستان به درگیری مرزی با طالبان

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در واکنش به تیراندازی نیروهای طالبان در مرز چمن - اسپین بولدک در توئیتی نوشت: «گلوله باران و شلیک بی‌دلیل نیروهای مرزی افغانستان در چمن که منجر به شهادت چندین شهروند پاکستانی و زخمی شدن بیش از ده‌ها نفر شد، مایه تاسف است و مستحق شدیدترین محکومیت است. حکومت موقت افغانستان باید تضمین کند که چنین حوادثی تکرار نشود.»

پس از وقوع درگیری مرزی میان طالبان و نیروهای پاکستانی در مرز اسپین‌بولدک‌ قندهار که در پی آن ۶ تن کشته شدند، وزارت خارجه پاکستان آن را محکوم کرده است.

عصر روز یک‌شنبه(۲۰ آذر) نیروهای طالبان و‌ پاکستان در مرز اسپین‌بولدک ولایت قندهار با هم درگیر شدند. این درگیری پس از آن رخ داد که طالبان می‌خواستند در ساحه «چاه‌آب» مرز اسپین‌بولدک پاسگاه‌های جدید بسازند، اما با ممانعت نیروهای پاکستانی‌ روبه‌رو شدند.

وزارت امور خارجه پاکستان در اعلامیه‌ای نوشته است: «چنین حوادث ناگواری با روابط برادرانه دو کشور هم‌خوانی ندارد. به مقامات طالبان اطلاع داده شد که باید از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود و اقدامات ممکن علیه مسئولان صورت گیرد.»

در این اعلامیه همچنان گفته شده است که مسئولیت حفاظت از غیرنظامیان در امتداد مرز برعهده هر دو طرف است.

از سویی هم این کشور تصریح کرده که مقام‌های دو طرف برای اطمینان از عدم تشدید بیشتر اوضاع و جلوگیری از تکرار چنین حوادث، در تماس‌ هستند.

در درگیری عصر روز یک‌شنبه، در مرز میان پاکستان و افغانستان، دو‌ کشور کشته شدن ۶ تن و زخمی شدن ۱۷ تن را تأیید کرده‌اند.

منبع: yjc