نمایشگاه دائمی عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در مشهد راه‌اندازی شد

به گزارش شهرآرانیوز، مجید جدیری افزود:این نمایشگاه شامل چهار غرفه است که در محل میدان راهنمایی مشهد محصولات کشاورزی را با حذف واسطه‌ها به صورت مستقیم عرضه می‌کند.

وی ادامه داد: کشاورزان و تشکل‌های کشاورزی که محصول کشاورزی برای عرضه به مردم دارند می‌توانند با اتحادیه تعاونی تولید روستایی خراسان رضوی هماهنگ کنند تا محصول خود را در غرفه عرضه مستقیم به فروش برسانند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی خراسان رضوی گفت: تلاش می‌شود تا علاوه بر محصول کشاورزان بومی، محصولات کشاورزی از سایر استان‌ها را نیز با قیمت‌های کمتر از قیمت بازار در این غرفه‌ها به مردم عرضه کنیم.

جدیری افزود: عرضه محصولاتی مانند انواع میوه، سیب زمینی، پیاز و صیفی‌جات در این غرفه‌ها هم اکنون در حال انجام است.

بیش از ۳۳۸ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند و حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی این استان هشت میلیون تن است. همچنین ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و ۳۰۰ هزار هکتار آن باغ است.

بخش کشاورزی ۱۸.۳درصد اشتغال و ۴۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است. درآمد سالانه بخش کشاورزی استان خراسان رضوی بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال است. همچنین ۱۰ درصد جمعیت دام کشور به ظرفیت ۱۵ میلیون راس متعلق به خراسان رضوی است که این ظرفیت رتبه‌های اول تا سوم تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ کشور را در این استان فراهم آورده است.