یادداشت نوجوان | روز ملی مشهد در امتداد «بصیرت»

طیبه ثابت - بعد از نام و یاد خدای بزرگ و مهربانی که به همه‌ی ما قدرت تفکر و عقل را هدیه کرد، سلامی به گرمای دوستی به همه‌ی شما همراهان و خوانندگان خوب کوله‌پشتی!

امیدواریم حالتان خوب باشد و دل‌هایتان از گرمای محبت، شکوفا و در کنار آموختن درس‌های خوب، حواستان به همه‌ی «داشته‌هایتان» باشد که مبادا به این دارایی‌ها آسیب برسد. شاید بعضی از شما به‌خوبی متوجه منظور من نشوید و بپرسید که «داشته‌ها» یعنی چه و چطور می‌شود از آن‌ها مراقبت کرد؟

خب! اگر بخواهیم خیلی ساده به داشته‌های یک انسان اشاره کنیم، باید بگوییم مهم‌ترین داشته‌های هر آدمی در درجه‌ی اول، سلامتی خود و خانواده، سرزمین، دین وتمدن و علم و دانش اوست.

همان‌طور که ما با رعایت یک سری اصول و کارهای بهداشتی جسم و روح خودمان را از بیماری و مرگ محافظت می‌کنیم، باید از کانون خانواده، دین و آداب و رسوم و سنت‌های اسلامی‌ایرانی و علم و دانش و خاک سرزمینمان هم محافظت کنیم و نگذاریم دشمنان ایران با هر بهانه‌ای برای ما و داشته‌هایمان خطری فراهم کنند.

بچه‌های عزیز! اگر در برابر هر چیزی که می‌خواهد شخصیت و هویت ما و دین و آیین کشورمان را به نابودی بکشاند بی‌تفاوت باشیم، سرانجام خودمان هم آسیب می‌بینیم و پشیمان می‌شویم، درست مانند حکایت آن آدمی که در یک قایق نشسته بود و یک نفر قایق را سوراخ کرد.او بی تفاوت بود و سرانجام خودش هم در دریا غرق و نابود شد.

دیروز نهم دی و روز بصیرت و بیداری اسلامی بود و امروز روز ملی مشهد، شهر شهادت و شجاعت است. راستی! شما چقدر دشمنان کشورمان را می‌شناسید و چطور از داشته‌هایتان مراقبت می‌کنید؟

شما می‌توانید کارهای خود را با این موضوع برای ما بفرستید تا بهترین‌های این آثار در سایت کــــولـــه‌پشــتی بارگذاری شود.